#Coronavirus #zorgvoorelkaar #letopelkaar #samen #mijnCaress 

 Zorg voor elkaar

De boodschap van Mark Rutte komt bij iedereen binnen… “Wat kan ik doen om mezelf en de mensen om me heen te beschermen? … we moeten ons wel realiseren dat lang kan duren en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.” 

Hoewel we allemaal weten dat het strikt noodzakelijk is, is het bijzonder pijnlijk om in deze onzekere tijd niet in persoonlijk contact met familie en mantelzorgers te kunnen zijn. Je wilt elkaar juist steunen in deze moeilijke periode. Helemaal onze ouderen bij zorgorganisaties, zij leven in een omgeving waar het risico groot is, en we fysiek contact moeten mijden 

Wij denken graag met je mee!

Onze klanten staan vanuit de afdeling ICT nu voor de uitdaging om onder andere medewerkers te voorzien in thuiswerkapparatuur, én cliënten te voorzien van digitale oplossingen voor contact met familie.  

Naast de vragen die we hierover momenteel krijgen van klanten, krijgen we ook veel inzicht in welke acties onze klanten zelf nemen. We hebben deze inzichten en vragen gebundeld tot 6 tips. Met deze tips en mogelijke acties voor jouw zorgorganisatie willen wij jullie zoveel mogelijk informeren en ondersteunen 

Via dit blog houden we je op de hoogte van ontwikkelingen. Je kunt deze volgen via onze websiteYammerkanaal en/of Supportal 

 Tip 1 eerste hulp bij alle vragen over ons Cliëntportaal

Aan de hand van eenvoudige instructiefilmpjes kunnen cliënten en mantelzorgers zien hoe het Cliëntportaal werktHoe ze gegevens kunnen bekijken, het dossier kunnen lezen en hoe je eenvoudig berichten naar elkaar kunt sturen. Heb je hulp hierbij nodig, neem gerust contact met ons op via ons Customer Care team 

Tip 2 | beeldbellen via Skype, Teams Online of FaceTime

Beeldbellen met cliënten, mantelzorgers en familie – hoe pak je dat nu handig aan? 
Vorige week liet Google weten dat het Hangouts Meet voorlopig gratis beschikbaar stelt voor scholen en bedrijven; ook Microsoft biedt zijn Teams-software tijdelijk gratis aan. Beide oplossingen maken het mogelijk met een groot aantal mensen of 1 op 1 te videobellen. Ben je al bekend met Skype dan is deze app uiteraard ook prima geschikt. De promotie hiervan kun je via je website, een nieuwsbrief en/of het Cliëntportaal laten verlopen. 

En niet te vergeten (!) naast videobellen kan veel communicatie natuurlijk prima via whatsapp, ouderwets bellen of mailen 😊 

Tip 3 | toegang vanaf elk device met Internet Ready

Helaas worstelen veel zorgorganisaties met té weinig devices voor alle medewerkers. Met het gebruik van de oplossing mijnCaress Internet Ready kan een medewerker zijn privé device gebruiken, en toch via een veilige weg in het Medewerkerportaal inloggenDit laatste door middel van twee-staps authenticatie via het mobiele nummer van de medewerker. 
Als dit voor jouw organisatie een oplossing is, neem dan gerust contact op met Daan Loene of
Tanja Lagerweij 

Tip 4 | gewijzigde autorisatie voor medewerkers

Het uitvallen van medewerkers is nu helaas een feit. Je kunt niet voorspellen hoeveel en wanneer. Een mogelijke maatregel die je kunt treffen, is het invoeren van gewijzigde autorisaties van medewerkers. Note: het vraagt tijd van functioneel beheerders, je moet een plan maken. 

Tip 5 | wie is jouw vervanger?

We zien ook dat zorgorganisaties een plan maken welke medewerkers in de zorg kunnen gaan werken in geval van veel uitval van zorgmedewerkers. Hierbij kun je denken aan administratieve functies, functioneel beheer, beleid en kwaliteitsmedewerkers. Je privé en/of zakelijk netwerk hiervoor benaderen is in deze tijd prima geoorloofd.  

Tip 6 | het sturen van een ouderwets kaartje is ook een leuk idee!

Naast het drie minuten applaus voor medewerkers in de zorg afgelopen dinsdagavond, zie je veel persoonlijke en creatieve acties om onze ouderen in de zorg aandacht te geven. Zo deelde een van onze collega’s dat zij voor hun vader een klein fotoboekje hebben samengesteld en deze wordt over een paar dagen bij hem bezorgd. Iets om de komende weken te herhalen… Of dat er kindertekeningen worden verzameld om naar ouderenzorgorganisaties te sturen en zo de cliënten een riem onder het hart te steken. 

Tot slot – continuïteit voor onze klanten

Wij zien al dat veel van onze zorgorganisaties ons Cliëntportaal extra inzetten in deze tijd. Wij zorgen momenteel voor extra monitoring om de beschikbaarheid van het portaal te borgen.  

Ondanks de aangepaste wijze van werken blijft PinkRoccade Care optimaal bereikbaar via de kanalen die je van ons gewend bent. Wij staan in deze onzekere tijd zoals altijd graag voor je klaar.  

Hartelijke groet en veel sterkte de komende tijd namens PinkRoccade Care. 

Daan Loene & Tanja Lagerweij
Customer Success Team 

Share This