Actueel

 

Meld je aan voor Zorg & ICT en word een VIP!

Als exposant aan Zorg & ICT hebben wij de mogelijkheid om personen aan te melden voor het VIP-programma. Als jij voldoet aan de criteria en je opgeeft via onze link, dan maak jij kans om als VIP de beurs te bezoeken! Wat houdt het VIP-programma in? Als VIP ontvang je...

Wat kunt u van ons verwachten op Zorg & ICT?

Ook in 2019 is PinkRoccade Care aanwezig op de Zorg & ICT beurs in de Jaarbeurs Utrecht. U vindt ons van 12 t/m 14 maart op de gezamenlijke PinkRoccade Healthcare stand in hal 11, stand C010. Thema 2019 Het thema dat wij dit jaar tijdens de beurs centraal stellen is...

Inspiratiesessie mijnCaress 4.12: wet- en regelgeving

Inspiratiesessie: mijnCaress 4.12: wet- en regelgeving, gebruiksvriendelijkheid en connectiviteit Graag nodigen we je uit voor onze mijnCaress 4.12 inspiratiesessie. Tijdens het ochtendprogramma praten onze ProductManagers Gerben Roebersen en Mark Byrman je helemaal...

Winactie: 15x het boek Diagnose Transformatie

Winactie: 15x het boek Diagnose transformatie – een toolkit voor grensverleggers in de zorg Onze gezondheidszorg staat voor grote uitdagingen. Transformatie is noodzakelijk voor het borgen van kwalitatieve, toegankelijke en betaalbare gezondheidszorg nodig. Het...

Al je medewerkers simpel en snel in één keer AVG-proof?

Bereid al je medewerkers in één keer, simpel en snel voor op de AVG door een korte e-learning. Met deze algemene en laagdrempelige e-learning zijn zij binnen één uur op de hoogte over de AVG in de zorgsector. En het mooie is dat zij deze e-learning kunnen volgen...

Webinar Signaleringen in mijnCaress- 24 januari

Onderwerp Webinar Signaleringen in mijnCaress Je kent het wel. Je bent aan het werk en krijg allemaal signalen. Nieuw mailtje, whatsappje, let op je afspraak begint, en nog veel meer. Maar waarom krijg je die notificaties nou eigenlijk? En welke heb je echt nodig? In...

Continuing the journey

In ons vorige blog Join the journey introduceerden wij het begin van de Customer Journey van Customer Care. Inmiddels zijn we weer een stukje verder met deze klantreis en daarom praten we je graag even bij.  De klantgroep die ons tijdens de vorige bijeenkomst...

3 dingen die we aan moeten pakken in het zorgbeleid

De zorg staat onder druk en er is een dringende roep om kwaliteitsverbetering.  Desondanks verzwaart het huidige zorgbeleid de toch al tijdrovende administratieve processen. Integratie van innovatieve oplossingen om die processen te verbeteren ontbreekt. Om de...

Toegang tot je ECD

Altijd in kunnen loggen in het ECD. Het lijkt heel gewoon, maar er komt heel wat bij kijken. Iemand in de organisatie moet alle accounts beheren en zorgen dat iedereen de juiste rechten heeft. Gebruikers moeten vervolgens inloggen op een werkplek én in mijnCaress. En...

Steeds meer integratie Geniq en mijnCaress

De Geniq modules brengen we voor de Care steeds dichterbij mijnCaress, ons ECD. Dit doen we omdat wij geloven in de integraliteit van stuurinformatie in de zorg. Door deze integratie is het bijvoorbeeld nu al mogelijk om met Geniq rapporten te tonen in het mijnCaress...

KNGF verklaringen beschikbaar voor Behandeldossier

Sinds begin deze maand zijn drie verklaringen van PinkRoccade beschikbaar op https://eisen.fysio-epd.nl/toets/viewverklaringen . Met deze verklaringen bieden zorgorganisaties hun ketenpartners inzicht in de mate waarin mijnCaress aan de eisen van het Koninklijk...

Regeren is vooruitzien

Deze week presenteerde Rutte III het nieuwe regeerakkoord. De toekomstig premier benadrukte tijdens de presentatie dat er meer geld gaat voor zorg naar ouderen. Voor ouderenzorg is in het akkoord 2 miljard euro gereserveerd. Belangrijk voor de zorg is dat dit geld ook...

Dom om domotica en ECD niet te koppelen?

De laatste tijd merk ik steeds meer behoefte bij onze klanten om meer te gaan doen om de werelden van Domotica en Elektronische Cliënten Dossiers verder bij elkaar te brengen. Laten we daarom eens wat dieper ingaan op deze ontwikkeling. Wat houdt zo'n koppeling van...

Preview: Digitale dossier in iCaress

Werken op je smartphone, iedereen is het inmiddels gewend. Ook PinkRoccade biedt ruim 5 jaar een app, iCaress. Deze app richt zich op iedereen die in de zorg zijn of haar agenda wil inzien en tijd wil registreren vanaf een smartphone. Omdat er steeds vaker vraag is om...

Aardverschuiving in Care-sector?

Dit voorjaar is door M&I/Partners opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de huidige markt van elektronische cliëntendossiers (ecd’s) en cliëntenportalen onder de 50 grootste organisaties in de ouderenzorg (vvt) en gehandicaptenzorg (gz). Zij trekken een opvallende...

Wie zit er al in de wolken?

Er komt veel kijken bij het werken met digitale dossiers. Ik heb er al een reeks van blogs aan gewijd. Ik heb het echter nog niet over beschikbaarheid gehad. De eis dat een dossier 24/7 voor zowel medewerker als cliënt technisch beschikbaar en veilig is klinkt...

De zoektocht naar het Golden Ticket!

Na het indienen van een melding hebben wij vaak even tijd nodig om de exacte vraag of het exacte verzoek helder te maken. Wij stellen dan bijvoorbeeld extra vragen. En dat kost tijd, tijd waarin jouw gebruikers mijnCaress niet optimaal kunnen gebruiken. Van diverse...

Het IKEA-effect

Wat heeft je voorkeur; een kast kopen en simpelweg thuis laten bezorgen of een kast kopen en deze zelf in elkaar zetten om te kunnen gebruiken? Uit onderzoek blijft dat men het laatste, het IKEA-effect, veelal hoger waardeert. Dan zou er sprake zijn van een hechtere...

Single Sign On, tel uit je (tijds)winst!

De doorsnee ICT-omgeving in de zorg is langzaam gegroeid naar een omgeving met meerdere applicaties. En doordat security steeds belangrijker wordt, vragen steeds meer applicaties om een gebruikersnaam en wachtwoord, elk met een eigen gebruikersnaam- en...

Interoperabiliteit: makkelijk gezegd?

In de zorg wordt nog veel werk in dossiers dubbel gedaan. Doordat systemen vaak niet of beperkt aansluiten komt het voor dat rapportages, controles, vragenlijsten, plannen etc. op meerdere plekken moeten worden vastgelegd.  Door ICT goed in te zetten, is er een eind...

Recht op privacy

Iedereen heeft recht op bescherming van zijn of haar privacy. Met name door de registratie van persoonlijke gegevens in geautomatiseerde systemen, bijvoorbeeld bij lichamelijk onderzoek, wordt inbreuk gemaakt op deze privacy. Een hulpverlener mag dan ook niet meer...

Meer ondersteuning via Supportal

Wij, het Service Center team, zijn het eerste aanspreekpunt voor al jullie vragen en zitten elke werkdag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden. Service en klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. En daarom zijn we actief op zoek gegaan naar manieren...

Meebeslissen over toekomst mijnCaress

Ben jij al lid van de klantengroep die vergaand met ons, de leverancier, aan tafel zit? Zodat je mee kunt denken over mijnCaress? Op dit moment wordt de GebruikersVereniging PinkRoccade mijnCaress door onze klanten een nieuw leven ingeblazen. Zij zijn, samen met Joost...

Het beste idee van Nederland

Beeldt u zich eens in. U heeft het beste idee van Nederland. U moet bijna op. Zweet op uw handen… Het publiek juicht. In één minuut moet u drie juryleden overtuigen van uw idee. Thuis was u er nog zo zeker van, maar nu u voor honderden mensen staat wordt het toch wel...

Is een dossier te standaardiseren?

In het werken met zorgdossiers kom je op veel gebieden dilemma’s tegen, zeker op het gebied van standaardisatie. Het standaardiseren van een dossier ten behoeve van gebruiksgemak of uitwisselbaarheid in de keten klinkt veelal logisch, maar in de praktijk wil je...

Join the Journey

Het Service Center team is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. En daarom zijn we actief op zoek gegaan naar de meningen en ervaringen van klanten en gebruikers over deze afdeling. Daartoe namen wij een aantal klanten mee op reis en stelden ze een tweetal...

Omaha-certificering voor mijnCaress

Vanaf juni 2017 is mijnCaress 4.9 Omaha-gecertificeerd. De certificering  toont aan dat de Omaha System classificatie correct is ingebouwd in mijnCaress. Het certificaat is uitgereikt door Stichting Omaha System Support op basis van actuele Omaha-richtlijnen....

Aandacht voor welzijn in het ECD

Waar de laatste jaren veel aandacht is geweest voor professionaliseren en verzakelijken, efficiëntie, optimalisatie en de medische kant van ECD’s, komt er inmiddels ook een ander geluid. In mijn vorige blog schreef ik over de volwassenheid van elektronische...

Hoe staat het met de volwassenheid van ECD’s?

Elektronische cliëntdossiers bestaan al sinds begin jaren 2000. Ook wij waren destijds al van de partij. Vele adviespartijen hebben geschreven over de diverse modellen, die geplot worden op de doorontwikkeling van ECD’s. De een spreekt van internationale varianten als...

Zorg veel gebaat bij continuous delivery

Dit artikel verscheen in het februarinummer van AG Connect. IT-systemen in de zorg zijn steeds meer een onderdeel van het primaire zorgproces. De eis van continue beschikbaarheid verhoogt de druk op IT-afdelingen. Veel tijd gaat echter op aan onderhoudswerkzaamheden....

Careyn investeert in kwaliteit

Verbetering van de kwaliteit van zorg was voor Careyn de aanleiding om een omvangrijk veranderprogramma in te zetten. Het programma rust op drie pijlers: goede zorg, plezier in het werk en een gezond bedrijf. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is dat medewerkers...

mijnCaress behaalt groene vinken voor 2017

Het elektronisch cliëntdossier mijnCaress behaalde de Groene Vinken voor iWmo en iJw 2017. De Groene Vink is een kwaliteitsborging van Zorginstituut Nederland voor softwareleveranciers die werken met iStandaarden. Het geeft de zekerheid dat de berichten die binnen hun...

Contact

Gerben Roebersen

Productmanager mijnCaress 06 - 4339 2744 gerben.roebersen@pinkroccade.nl

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.