Blogs

Nieuwsbrief (overzicht)

Maandelijks verstuurt PinkRoccade Care een nieuwsbrief aan ouderen- en gehandicaptenzorgorganisaties. Het overzicht van de verzonden nieuwsbrieven vind je op deze pagina. Efficiënter zorgproces Minder proces, meer kwaliteit. Onze dienstverlening zorgt voor een...

Streven naar interoperabiliteit

Half september verscheen een artikel van de NOS waarin medewerkers in de zorg aangeven veel tijd kwijt te zijn aan het overtikken, printen en faxen van gegevens van patiënten en cliënten. In ditzelfde artikel lezen we verder dat die medewerkers in de zorg willen dat...

Gebruiksvriendelijkheid en integratie

Op 1 november brengen wij een nieuwe release uit, mijnCaress 4.11. In deze release staan gebruiksvriendelijkheid en integratie centraal. Want niet alleen gaan wij partnerships aan met bedrijven die snel van toegevoegde waarde kunnen zijn voor mijnCaress (lees hiervoor...

Nooit komkommertijd

Zomer 2018. Heet, heter heetst. Een zomer waarin de ventilatoren, zwembaden en opblaasbare eenhoorns niet aan te slepen zijn. Maar voor ons ook het moment om verschillende samenwerkingen aan te gaan. De berichten in deze zomernieuwsbrief zijn dan ook meer dan ooit de...

Wij zijn verhuisd!

Waarheen verhuizen? Vanaf 25 juni vestigen wij ons in het kantoorpand ‘Wapenrust’ aan de Wapenrustlaan in Apeldoorn. Een stukje dichter bij het centraal station en het centrum, maar ook goed bereikbaar vanaf de snelweg. In dit pand zullen wij met het team van...

The never ending customer journey

Vorig jaar introduceerden wij de Customer Journey. De bedoeling hiervan is dat wij een goed inzicht gaan krijgen op hoe de dienstverlening van de Customer Care door onze klanten ervaren wordt. Wij hebben hiervoor een klantsessie gehouden waarin wij op een aantal...

In het zonnetje

Afgelopen zaterdag was het de Internationale Dag van de Verpleging. Volgens traditie wordt deze op 12 mei, de verjaardag van de beroemde verpleegkundige Florence Nightingale, gehouden. En ook dit jaar is daar in Nederland veel aandacht aan besteed. Op de sociale media...

De helpende hand van Care

1 april was mijn eerste werkdag als manager Sales & Marketing van PinkRoccade Care. Graag deel ik met jullie wat mij tijdens mijn eerste weken in deze functie is opgevallen. Maar nog belangrijker, hoe ik deze functie graag, samen met jullie, zo succesvol mogelijk wil...

Pilot e-learning Behandeldossier komt eraan!

Vorig jaar hebben we vanuit Customer Care verschillende klantsessies gehouden. En vanuit de feedback die we kregen tijdens deze sessies zijn we aan de slag gegaan. Vooral het punt Documentatie was een veelgehoord aspect. We zijn dan ook verdergegaan met het verbeteren...

Leren van elkaar

De internationale kennisbank van PinkRoccade, TSS en CSI PinkRoccade Care is een zelfstandig bedrijf binnen PinkRoccade Healthcare. Sinds 2009 vallen wij onder Total Specific Solutions (TSS). TSS is op haar beurt sinds 2013 onderdeel van de Canadese organisatie...

PinkRoccade, TSS en CSI: één grote familie

Na exact 4 jaar in dienst te zijn geweest bij PinkRoccade Care maak ik de stap naar Managing Director in het Notariaat, bij Van Brug Software. Voor mij een nieuwe organisatie, maar toch ook weer niet. Want ook Van Brug Software hoort, net als PinkRoccade Care, bij...

De eerste Golden Tickets zijn uitgereikt

Regelmatig geeft de Customer Care via onze nieuwsbrief  een kijkje in de keuken waarmee we je laten zien hoe wij continu bezig zijn onze dienstverlening te verbeteren. Deze maand geven we opvolging aan en inzicht in een initiatief waar we in oktober mee gestart zijn:...

Stilstand is achteruitgang

Wij vinden het belangrijk om steeds te blijven vernieuwen. Niet alleen binnen mijnCaress, maar ook binnen ons team. Sinds 1 november 2017 werkt Ruud Steeghs bij ons als Manager Research & Development. Zijn komst betekent niet alleen een nieuw gezicht in het team, maar...

Een nieuwe kijk op de ontwikkeling van mijnCaress

Mijn eerste 100 dagen als Manager R&D van mijnCaress zitten erop. Een mooi moment om op basis van mijn uitgangspunten voor succesvolle software ontwikkeling de contouren te schetsen van een aantal veranderingen die de ontwikkelafdeling van mijnCaress ondergaat in...

Drie maanden op Customer Care

Afgelopen december maakte ik de overstap van wijkverpleegkundige bij TMZ naar de afdeling Customer Care van PinkRoccade Care. Bij TMZ werkte ik de laatste twee jaar ook als functioneel applicatiebeheerder van mijnCaress. Daarnaast maakte ik deel uit van de co...

Samen gaan we voor goud

Onze sporters oogsten de ene (gouden) medaille na de andere tijdens de Olympische Winterspelen van PyeonChang. Jarenlang trainen zij voor die ene wedstrijd of race. En bouwen zij die trainingen zo op dat zij kunnen pieken op dat ene juiste moment. Dat kan soms tot...

Blog Leo Eijkelenkamp: Iedereen stuurt mee

We zijn inmiddels haverwege februari. De release 4.10 is vrijgegeven en de hebben de inspiratiessessies in den lande plaatsgevonden. Diegenen die mij daar zijn tegengekomen en mijn verhaal hebben gehoord, weten welk belang ik hecht aan stuurinformatie. In de...

Papieren dossier in Holle Bolle Gijs

De afgelopen maanden zijn mijnCaress en zorgorganisatie RSZK druk geweest met de implementatie van het digitale dossier ter vervanging van het papieren dossier. Gaandeweg dit project ontstond het idee om dit papieren dossier ook gezamenlijk symbolisch te overhandigen...

Een release voor iedereen

2018 is begonnen en wij gaan er dit jaar gelijk vol tegenaan. De 4.10 release van mijnCaress en mijnCaress Monitor staat nu echt voor de deur. Ons team is hard aan het werk om de allerlaatste puntjes op de i te zetten. Thema 4.10 release Vorige week vroeg ik aan onze...

Software is nooit af

Afgelopen weekend sprak ik een schrijver. Hij vertelde me dat hij de laatste hand aan het leggen was aan zijn boek. Ik vroeg vol interesse door. Wat moet er nu nog gebeuren? Wie laat je het lezen? En wat doet de uitgever nog in dit stadium? De uitgever was natuurlijk...

Volle kracht vooruit met Customer Care!

Vorige maand blikte Ingo Tideman namens het gehele mijnCaress team terug op 2017. Deze maand kijken we vooruit naar de activiteiten van de Customer Care in 2018. Welke weg zijn we ingeslagen en waarom? Wat kunt u van ons verwachten? Twee belangrijke thema’s voor de...

Laat je niet ondersneeuwen in AVG, wet- en regelgeving

De eerste sneeuw van deze winter is gevallen en de kerstbomen zijn opgetuigd. We naderen de feestdagen en nemen langzaam afscheid van 2017. Ook wij kijken in deze nieuwsbrief terug én vooruit. 2018 wordt het jaar van de veranderende privacy wetgeving. Vanaf 25 mei...

Retrospective: mijnCaress in 2017

In softwareontwikkeling is een “retrospective” een standaard begrip. Hierin reflecteert het team over de afgelopen periode. Dit kan met verschillende methodes. In deze blog gebruik ik één van die methodes om terug te kijken op 2017 en leg ik de link naar de dit jaar...

De ouderenzorg digitaliseert

In de ouderenzorg vindt maar liefst 90% van de verpleegkundigen en verzorgenden het noodzakelijk om met andere zorgverleners elektronisch gegevens uit te wisselen en zorg elektronisch af te stemmen. Dat blijkt uit de voorpublicatie van de E-healthmonitor van Nictiz....

Continuing the journey

In ons vorige blog Join the journey introduceerden wij het begin van de Customer Journey van Customer Care. Inmiddels zijn we weer een stukje verder met deze klantreis en daarom praten we je graag even bij.  De klantgroep die ons tijdens de vorige bijeenkomst...

3 dingen die we aan moeten pakken in het zorgbeleid

De zorg staat onder druk en er is een dringende roep om kwaliteitsverbetering.  Desondanks verzwaart het huidige zorgbeleid de toch al tijdrovende administratieve processen. Integratie van innovatieve oplossingen om die processen te verbeteren ontbreekt. Om de...

KNGF verklaringen beschikbaar voor Behandeldossier

Sinds begin deze maand zijn drie verklaringen van PinkRoccade beschikbaar op https://eisen.fysio-epd.nl/toets/viewverklaringen . Met deze verklaringen bieden zorgorganisaties hun ketenpartners inzicht in de mate waarin mijnCaress aan de eisen van het Koninklijk...

Regeren is vooruitzien

Deze week presenteerde Rutte III het nieuwe regeerakkoord. De toekomstig premier benadrukte tijdens de presentatie dat er meer geld gaat voor zorg naar ouderen. Voor ouderenzorg is in het akkoord 2 miljard euro gereserveerd. Belangrijk voor de zorg is dat dit geld ook...

Dom om domotica en ECD niet te koppelen?

De laatste tijd merk ik steeds meer behoefte bij onze klanten om meer te gaan doen om de werelden van Domotica en Elektronische Cliënten Dossiers verder bij elkaar te brengen. Laten we daarom eens wat dieper ingaan op deze ontwikkeling. Wat houdt zo'n koppeling van...

Aardverschuiving in Care-sector?

Dit voorjaar is door M&I/Partners opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de huidige markt van elektronische cliëntendossiers (ecd’s) en cliëntenportalen onder de 50 grootste organisaties in de ouderenzorg (vvt) en gehandicaptenzorg (gz). Zij trekken een opvallende...

Wie zit er al in de wolken?

Er komt veel kijken bij het werken met digitale dossiers. Ik heb er al een reeks van blogs aan gewijd. Ik heb het echter nog niet over beschikbaarheid gehad. De eis dat een dossier 24/7 voor zowel medewerker als cliënt technisch beschikbaar en veilig is klinkt...

Het IKEA-effect

Wat heeft je voorkeur; een kast kopen en simpelweg thuis laten bezorgen of een kast kopen en deze zelf in elkaar zetten om te kunnen gebruiken? Uit onderzoek blijft dat men het laatste, het IKEA-effect, veelal hoger waardeert. Dan zou er sprake zijn van een hechtere...

Interoperabiliteit: makkelijk gezegd?

In de zorg wordt nog veel werk in dossiers dubbel gedaan. Doordat systemen vaak niet of beperkt aansluiten komt het voor dat rapportages, controles, vragenlijsten, plannen etc. op meerdere plekken moeten worden vastgelegd.  Door ICT goed in te zetten, is er een eind...

Meebeslissen over toekomst mijnCaress

Ben jij al lid van de klantengroep die vergaand met ons, de leverancier, aan tafel zit? Zodat je mee kunt denken over mijnCaress? Op dit moment wordt de GebruikersVereniging PinkRoccade mijnCaress door onze klanten een nieuw leven ingeblazen. Zij zijn, samen met Joost...

Het beste idee van Nederland

Beeldt u zich eens in. U heeft het beste idee van Nederland. U moet bijna op. Zweet op uw handen… Het publiek juicht. In één minuut moet u drie juryleden overtuigen van uw idee. Thuis was u er nog zo zeker van, maar nu u voor honderden mensen staat wordt het toch wel...

Is een dossier te standaardiseren?

In het werken met zorgdossiers kom je op veel gebieden dilemma’s tegen, zeker op het gebied van standaardisatie. Het standaardiseren van een dossier ten behoeve van gebruiksgemak of uitwisselbaarheid in de keten klinkt veelal logisch, maar in de praktijk wil je...

Hoe staat het met de volwassenheid van ECD’s?

Elektronische cliëntdossiers bestaan al sinds begin jaren 2000. Ook wij waren destijds al van de partij. Vele adviespartijen hebben geschreven over de diverse modellen, die geplot worden op de doorontwikkeling van ECD’s. De een spreekt van internationale varianten als...

Zorg veel gebaat bij continuous delivery

Dit artikel verscheen in het februarinummer van AG Connect. IT-systemen in de zorg zijn steeds meer een onderdeel van het primaire zorgproces. De eis van continue beschikbaarheid verhoogt de druk op IT-afdelingen. Veel tijd gaat echter op aan onderhoudswerkzaamheden....

Contact

Gerben Roebersen

Productmanager mijnCaress 06 - 4339 2744 gerben.roebersen@pinkroccade.nl

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.