Gehandicaptenzorgorganisatie zet ECD van PinkRoccade Healthcare in voor effectieve samenwerking tussen alle betrokkenen in het zorgproces

Huis ter Heide, 13 juli 2016Abrona gaat werken met mijnCaress van PinkRoccade Healthcare. Na een intensief selectietraject koos de gehandicaptenzorgorganisatie voor mijnCaress. Bijzonder was dat cliënten samen met medewerkers een belangrijke rol hadden bij de selectie. Abrona en PinkRoccade Healthcare verwachten nog in 2016 live te gaan met mijnCaress en medio 2017 de volledige implementatie af te ronden.

De medewerkers van Abrona hechten veel waarde aan het samenwerken met het sociale netwerk van cliënten. Bij de selectie van het nieuwe Elektronisch Cliëntdossier (ECD) was dit dan ook het belangrijkste criterium. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van alle aanbieders, organiseerde Abrona begin maart meerdere werksessies. De (eind)gebruikers – zowel zorgprofessionals als cliënten – gingen hierbij actief aan de slag met de software.

Cliëntportaal: mooi en gebruiksvriendelijk
Na een eerste ronde werksessies maakte Abrona een voorlopige keuze. Met deze aanbieders dook de zorgorganisatie dieper de software in. Cliënten hadden hierbij een belangrijke stem. Eelco Smittenaar, voorzitter van de Centrale Cliëntenraad Abrona: “Wij vonden het mijnCaress Cliëntportaal het mooiste en gebruiksvriendelijkste. Het mooie van PinkRoccade Healthcare vind ik dat we ideeën aan kunnen leveren om het Cliëntportaal nog beter te maken. En het leuke is dat niet alleen wij als cliënten maar ook de medewerkers en verwanten mijnCaress het beste vonden. We hebben hier samen voor gekozen.”

Cliënten gaven interessante inzichten
Volgens Gerben Roebersen, productspecialist mijnCaress bij PinkRoccade Healthcare, zorgde het uitnodigen van cliënten voor interessante inzichten. “Het mooie van werksessies is dat je (eind)gebruikers meteen de software zélf kunt laten ervaren. Dus letterlijk de handen aan de knoppen en zelf uitproberen. Wat me ontzettend is bijgebleven van dit traject, is de sessie met de cliënten van Abrona: ze stelden goede vragen, klikten gemakkelijk door de software en gaven ons tips. Heel gaaf om te doen.”
Implementatie: in drie fasen werken naar ingebruikname mijnCaress
In drie fasen neemt Abrona mijnCaress in gebruik. De eerste fase van de implementatie is inmiddels gestart. Net als bij het selectietraject voor het ECD, werken de partijen nauw samen bij het implementatietraject. Roebersen: “Abrona selecteerde onze consultants met de vraag ‘waarom ben jij de juiste persoon voor dit project?’. Hierdoor werken de consultants écht vanuit hun eigen motivatie en met veel energie aan het project.”

Over Abrona
Abrona ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking in en nabij de provincie Utrecht. Professionele en gedreven medewerkers en vrijwilligers zetten zich hiervoor dagelijks in. Abrona gelooft in een waardevolle plek in de samenleving voor mensen met een beperking. Met elkaar, voor elkaar.

Over PinkRoccade Healthcare
PinkRoccade Healthcare vernieuwt dienstverlening in de zorg door het creëren van naadloze verbindingen tussen mensen, inzichten, capaciteiten en systemen. De onderneming ontwikkelt, levert en onderhoudt softwareproducten in co-creatie met de zorgsector en met operational partnership als uitgangspunt.

Het elektronisch cliëntdossier (ECD) mijnCaress faciliteert effectieve samenwerking tussen alle betrokkenen in het zorgproces waardoor de cliënt de gewenste en op elkaar aansluitende zorg ontvangt. mijnCaress is beschikbaar voor ouderen- en gehandicaptenzorgorganisaties.

Contact

Gerben Roebersen

Productmanager mijnCaress 06 - 4339 2744 gerben.roebersen@pinkroccade.nl

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

Share This