Nieuws

Cliëntportaal gemoderniseerd onder de motorkap

In release 5.4 van mijnCaress is in het mijnCaress Clientportaal de motor vervangen, en is Anubis ve

Waarom?

De ontwikkeling van mijnCaress Medewerkerportaal is gestart in 2012. Bij de start van deze ontwikkeling is  gekozen om de applicatie te ontwikkelen rondom het framework Anubis. Anubis is als het ware de motor van mijnCaress, een lijmlaag tussen de webschermen van mijnCaress en de applicatielogica en database ontsluiting van mijnCaress. Het framework Anubis is indertijd door PinkRoccade Healthcare zelf ontwikkeld als moderne en innovatieve oplossing. Inmiddels, vele jaren later, zijn er alternatieven die beter passen bij de hedendaagse eisen aan software ontwikkeling.

Ook bij de ontwikkeling van Clientportaal is gebruik gemaakt van Anubis.

Wij hebben in mijnCaress 5.1 Anubis verwijderd uit mijnCaress Medewerkerportaal en een nieuwe ‘motor’ geplaatst in de vorm van Spring Boot.

In release 5.4 van mijnCaress is in het mijnCaress Clientportaal de motor vervangen, en is Anubis vervangen door Sprint Boot.

Versnelling van softwareontwikkeling

Met de vervanging van Anubis door Spring Boot wordt het ontwikkelen van nieuwe software versneld, omdat dit nieuwe framework minder arbeidsintensief is dan Anubis.

De nieuwe code wordt stabieler doordat Spring Boot de mogelijkheid tot testautomatisering ondersteunt, waar Anubis dit niet of beperkt deed. We investeren de komende periode verder in testautomatisering waardoor er een stabieler en robuuster mijnCaress Clientportaal ontstaat.

Spring Boot is een bekende marktconforme technologie. Daarom is de inwerktijd voor nieuwe ontwikkelaars korter. Dit is relevant nu de ontwikkelcapaciteit van mijnCaress recent verhoogd is.

Een andere belangrijke reden is dat de implementatie van NEN7513 in mijnCaress Clientportaal vele malen eenvoudiger is nu de nieuwe motor geplaatst is.

Hoe?

In release 5.1 is het Medewerkerportaal onder de motorkap gemoderniseerd. Het framework Anubis is toen vervangen door Spring Boot. Een vergelijkbare wijziging is nu doorgevoerd in mijnCaress Clientportaal.

Het mijnCaress Clientportaal is ‘gefactored’ wat betekent dat onder de motorkap de ‘motor’ is vervangen. De functionaliteit voor gebruikers wijzigt niet, maar de interne werking van het Clientportaal wel.

Wat levert dit op?

  • Doorontwikkeling van Clientportaal gaat sneller
  • Onderhoudbaarheid en stabiliteit van Clientportaal verhoogd
  • Implementatie van logging conform NEN7513 in Clientportaal is op eenvoudige wijze mogelijk gemaakt.

Meer weten?

Wil jij meer weten over de werkwijze van mijnCaress Ontwikkeling of over de architectuur van mijnCaress? Neem dan contact met mij op via ruud.steeghs@pinkroccade.nl of via 06 4339 2592.

nieuws en blogs

Hier vind je meer nieuws items

Verwijzingen met minder handelingen én een betrouwbaarder resultaat? Het kan!

Verwijzingen met minder handelingen én een betrouwbaarder resultaat? Het kan met mijnCaress Connect ZorgDomein.

Terugblik webinar Simpeler werken met mijnCaress

Op 30 maart jl. nam een groep van ca. 25 geïnteresseerden deel aan het, naar ons idee, geslaagde Webinar ‘Simpeler werken met mijnCaress’.

Hulp bij versimpeling

Over enkele weken komt de mijnCaress 5.5 release uit, waarin de eerste versie van het versimpeld medewerkerportaal klaarstaat. Tegelijkertijd stellen wij hiervoor een pakket aan ondersteuning beschikbaar.

Verwijzingen met minder handelingen én een betrouwbaarder resultaat? Het kan!

Verwijzingen met minder handelingen én een betrouwbaarder resultaat? Het kan met mijnCaress Connect ZorgDomein.

Terugblik webinar Simpeler werken met mijnCaress

Op 30 maart jl. nam een groep van ca. 25 geïnteresseerden deel aan het, naar ons idee, geslaagde Webinar ‘Simpeler werken met mijnCaress’.

events

Upgrade je kennis op onze events

Webinar | Kennismaking met mijnCaress

Tijdens deze interactieve sessie krijg je een goed beeld van de mogelijkheden die mijnCaress biedt. Wij laten zien wat wij bedoelen met Simpel. Samen. Open. En vooral wat ons integrale ECD voor jou in de dagelijkse praktijk aan meerwaarde kan betekenen.

Webinar | Kennismaking met mijnCaress

Tijdens deze interactieve sessie krijg je een goed beeld van de mogelijkheden die mijnCaress biedt. Wij laten zien wat wij bedoelen met Simpel. Samen. Open. En vooral wat ons integrale ECD voor jou in de dagelijkse praktijk aan meerwaarde kan betekenen.

Webinar | Kennismaking met mijnCaress

Tijdens deze interactieve sessie krijg je een goed beeld van de mogelijkheden die mijnCaress biedt. Wij laten zien wat wij bedoelen met Simpel. Samen. Open. En vooral wat ons integrale ECD voor jou in de dagelijkse praktijk aan meerwaarde kan betekenen.

Webinar | Kennismaking met mijnCaress

Tijdens deze interactieve sessie krijg je een goed beeld van de mogelijkheden die mijnCaress biedt. Wij laten zien wat wij bedoelen met Simpel. Samen. Open. En vooral wat ons integrale ECD voor jou in de dagelijkse praktijk aan meerwaarde kan betekenen.

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u meer weten over ons ECD en de mogelijkheden voor uw organisatie?

Neem contact met ons op, dan vertellen wij u graag meer!