Sinds 1 oktober is het team van PinkRoccade Care uitgebreid met twee Customer Success Managers: Daan Loene en Tanja Lagerweij. Wie zijn zij, wat houdt hun functie precies in en wat is de meerwaarde voor jou als gebruiker van mijnCaress? Daar vertellen zij graag meer over! 

 Willen jullie je allereerst even kort voorstellen?
Tanja: “Natuurlijk! Ik ben Tanja Lagerweij, 49 jaar en woon samen met mijn zoon Daan van 11 in Duiven. Ik heb ruim 30 jaar werkervaring, waarvan de laatste 16 jaar in het veld als Sales professional en relatiemanager. Ik heb onder meer gewerkt bij KPN en op het vlak van Digital WorkSpaces. Met steeds als uitgangspunt dat een project pas geslaagd is als de gebruikers er met plezier goed gebruik van maken!” 

Daan: “Ik ben wellicht al wat bekender bij de gebruikers van mijnCaress, want de afgelopen 2 jaar heb ik als applicatiespecialist op de Customer Care afdeling van PinkRoccade Care gewerkt. Ook kwam ik in die periode geregeld als consultant bij onze klanten langs. Hiervoor heb ik 5 jaar Customer Care ervaring opgedaan bij Ziggo. Ik heb Small Business & Retailmanagement gestudeerd in het mooie Nijmegen en woon daar, als geboren en getogen Doetinchemmer, alweer 14 jaar.” 

Tanja, jij hebt hiervoor buiten de zorg gewerkt. Waarom heb jij nu de overstap naar de zorgwereld gemaakt?
Tanja: “In mijn privé situatie heb ik een intensief zorgtraject in mijn familie meegemaakt. Hoewel ik heb ervaren dat er veel goed gaat, zie ik ook dat er veel te verbeteren valt. Zeker in het administratieve proces van de zorgmedewerker en behandelaar. Het geeft mij een enorme voldoening om hier nu samen met het team een positieve bijdrage aan te kunnen leveren. En zo de kwaliteit van zorg in Nederland te verbeteren.” 

Wat is jullie kijk op de functie van Customer Success Manager? Wat houdt deze voor jullie in?
Daan: “Voor mij is het belangrijkste onderdeel van deze functie om constant in gesprek te zijn met de klant. Wat speelt er bij hen? Wat doen wij als Care? Wat voor nieuwe functionaliteiten bouwen wij en hoe zijn deze in te zetten bij de klant?” 

Tanja: “Ik gebruik altijd de quote van Lincoln Murphy om deze functie te omschrijven: “Customer success is simply ensuring that your customers achieve their Desired Outcome through their interactions with your company. That’s it.” Deze omschrijving geeft voor mij precies weer hoe ik een Customer Success Manager zie. Wij moeten onze klanten helpen hun bedrijfsdoelen te bereiken over de as van ‘wat’ en ‘hoe’. Wanneer een klant bijvoorbeeld als doelstelling heeft om slimmer en zelf organiserend te werken, dan gaan wij helpen om die delen uit het proces waar mogelijk te automatiseren. Dat doen we samen, zoals onze klant dat voor ogen heeft. Wij denken mee en zorgen er samen voor dat de gekozen oplossing optimaal ingezet wordt. In het tempo van de organisatie, zoals dat bij hen past en voor hen werkt.” 

Daan: “Misschien is het nog wel goed om te melden dat wij ook binnen PinkRoccade Care een nieuwe verschijning zijn. Binnen Care zijn wij vanaf nu degenen die samen met de accountmanagers de belangen van de klant vertegenwoordigen.” 

Hoe gaan onze klanten dat merken? Dat jullie hun belangenbehartigers zijn? 
Tanja: “Door tijd en intensieve aandacht aan onze klanten te geven, is er ook tijd voor de details. Wij weten nu niet alles wat er speelt bij onze klanten. Maar door in gesprek te gaan en te blijven komen we dicht tot de kern.” 

Daan: “Precies. In mijn werk als applicatiespecialist heb ik steeds weer gemerkt dat elke klant uniek is en zijn/haar eigen specifieke processen heeft. En elke medewerker ook een eigen behoefte heeft. Door te zorgen voor duidelijke en tijdelijke communicatie, onboarding van nieuwe klanten en een proactieve ondersteuning gaan Tanja en ik onze klanten nog beter begrijpen en ontzorgen.” 

Tanja: “Zorgverlening in welke vorm of op welke wijze dan ook verdient kwaliteit. We willen allemaal #liefdevollezorg voor onze naasten en geliefden.” 

Daan: “Met mijnCaress staan we voor simpel, samen en open. Dat zijn de drie kernwoorden die centraal staan in onze innovatie en doorontwikkeling. Als we dat vertalen naar onze functie, dan zie ik dat als volgt: 

Simpel, door de juiste aandacht
Samen, als partners
Open, met elkaar in gesprek.” 

Tanja: “En wanneer wij dat goed doen heeft onze klant in ons een hoogwaardige en goed georganiseerde samenwerkingspartner. Zodat we met elkaar een lange termijn relatie aangaan waarbinnen we samen groeien en ontwikkelen. Together is mijn favorite place to be!” 

Dank jullie wel voor dit interview! 

Share This