Nieuws

Nieuw: Gebruikerspanel mijnCaress Basis

In overleg met de Gebruikersvereniging hebben we besloten om een Gebruikerspanel mijnCaress Basis op te richten.

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik min of meer toevallig met mijn vrouw naar een theatervoorstelling van de zangeres Lakshmi geweest. Min of meer toevallig betekent hier dat mijn vrouw 2 kaartjes had gewonnen. Wij hadden wel eerder over haar gehoord, bijvoorbeeld dat ze net als wij in Wijchen woont, maar ik geef toe dat wij nooit naar deze voorstelling waren gegaan als we de kaartjes niet gewonnen hadden. Het optreden was erg goed en we hadden een geweldige avond. Sindsdien volg ik een beetje wat Lakshmi doet. Afgelopen najaar zou ze langs de theaters gaan met een nieuwe voorstelling, “Huidhonger”. Huidhonger drukt de behoefte aan contact uit, speciaal in deze tijd van sociale beperkingen.

Ik wil degene die zich afvragen waar dit stukje in vredesnaam naar toe gaat geruststellen. Vanaf nu gaat dit over Gebruikershonger en mogen jullie de inleiding, of in ieder geval de naam van die voorstelling, vergeten. En nog een geruststelling, mijn gebruikershonger heeft totaal geen kannibalistische ondertoon. Waar ik het over willen hebben is mijn behoefte aan echt contact met gebruikers van mijnCaress Basis. Aan positieve en negatieve feedback, aan verbeterpunten, aan complimenten, aan klankborden, aan meedenken, aan discussie, …. aan samen bespreken hoe we dingen simpeler kunnen maken voor de eindgebruikers. En duidelijker.

De afgelopen 9 maanden hebben voor mijnCaress Basis bijna helemaal in het teken gestaan van de wijzigingen en uitbreidingen in de wet- en regelgeving. Dat speelde in meerdere domeinen maar de zege ging afgetekend naar de iWMO/iJW, waarbij de sprint van het peloton werd gewonnen door de COVID-19-vaccinatieregistratieaanlevering. Volgens mij is er landelijk consensus dat de iWMO/iJW-release van 2020 veel te groot was, met de nieuwe VOW-berichten, nieuwe antwoordberichten, nieuwe declaratieberichten en nieuwe declaratiespelregels. Dat heeft voor ons als gevolg dat we nu nog bezig zijn met de laatste punten uit die release, net als veel van onze collega’s aan de gemeente- en zorgaanbiederkant. En de nieuwe WZD-aanlevering staat al weer voor de (5.6) deur.

Ik wilde nu zeggen dat er licht aan het eind van de tunnel is, maar ik doe het niet. Ik heb 2 dochters, van 13 en van 15. Tijdens de coronapersconferenties en in praatprogramma’s is al zo vaak gezegd dat er licht aan het eind van de tunnel is, dat dit zijn betekenis verloren heeft en dat ik als ik begin met “er is licht” thuis uitgebreid wordt uitgelachen. En de term klopt ook niet helemaal met wat ik wil zeggen. Ik zal het daarom anders zeggen.

De anderhalf jaar voor de afgelopen 9 (wet- en regelgeving-)maanden hebben we stappen gemaakt in het optimaliseren van de financiële processen. De stap die we aan het zetten waren was de stap van het creëren van meer inzicht. Meer inzicht in de voortgang van de opeenvolgende stappen in het financiële proces en meer inzicht in de oorzaak en de oplossing van uitval in die processen. De manier waarop we dat aan het doen waren was door meer en duidelijkere logging te genereren tijdens de financiële processen. Doordat de aankomende iStandaarden-releases (iWLZ, iWMO, iJW) beperkt van impact zullen zijn, hebben we weer wat ruimte om stappen te zetten bij de logging van de financiële processen. Er komt wat lucht tussen de verplichte zaken in de planning. Maar er zijn natuurlijk meer onderwerpen die onze aandacht nodig hebben.

Er is een werkgroep “optimalisatie financiële processen” die bestaat uit vertegenwoordigers van zes mijnCaress-gebruikende zorgaanbieders die samen met ons hierover gedacht, gesproken en gediscussieerd hebben. Deze werkgroep leidt de afgelopen 9 maanden een sluimerend bestaan. Tegelijkertijd bestaat er binnen de Gebruikersvereniging de behoefte om de gebruikers van mijnCaress Basis geregeld en georganiseerd te verbinden, niet alleen voor wat betreft de financiële processen maar over heel mijnCaress Basis heen, de andere onderwerpen die onze aandacht nodig hebben. Die behoefte heb ik ook. En ik heb, zoals eerder gezegd, Gebruikershonger, die ik hoop te stillen met een grote en enthousiaste groep gebruikers.

In overleg met de Gebruikersvereniging, hebben we besloten om al die zaken te combineren in het nieuw op te richten Gebruikerspanel mijnCaress Basis. De eerste bijeenkomst staat gepland voor dinsdag 15 juni, van 15:00 tot 17:00, voorlopig digitaal helaas.

De leden van de werkgroep Optimalisatie Financiële Processen zullen persoonlijk uitgenodigd worden.

Heb je belangstelling, leuk en fijn. Je kunt je inschrijven voor de sessie via onderstaand formulier.

Heb je vragen naar aanleiding van dit verhaal? Mail mij dan op paul.dam@pinkroccade.nl.

Tot ziens en horens op dinsdag 15 juni

Paul Dam
Product Manager mijnCaress Administratie

P.S. www.lakshmimusic.com
P.S.2 www.gvmijncaress.nl

Lees hier onze Privacy Policy

nieuws en blogs

Hier vind je meer nieuws items

Nieuw: Gebruikerspanel mijnCaress Basis

In overleg met de Gebruikersvereniging hebben we besloten om een Gebruikerspanel mijnCaress Basis op te richten.

Een beetje pijn

"Stoppen doe ik met een beetje pijn in ‘t hart, want ik heb het al die jaren altijd met veel plezier gedaan."

De reis naar mijnCaress 5.5. Hoeveel sterren geef jij?

Met deze sessie willen we de klantreis naar mijnCaress 5.5 in kaart brengen. We horen daarin graag wat jullie belevingen, bevindingen, ervaringen en vragen zijn. Ook als je mijnCaress 5.5 nog niet in gebruik hebt.

Nieuw: Gebruikerspanel mijnCaress Basis

In overleg met de Gebruikersvereniging hebben we besloten om een Gebruikerspanel mijnCaress Basis op te richten.

Een beetje pijn

"Stoppen doe ik met een beetje pijn in ‘t hart, want ik heb het al die jaren altijd met veel plezier gedaan."

events

Upgrade je kennis op onze events

De reis naar mijnCaress 5.5. Hoeveel sterren geef jij?

Met deze sessie willen we de klantreis naar mijnCaress 5.5 in kaart brengen. We horen daarin graag wat jullie belevingen, bevindingen, ervaringen en vragen zijn. Ook als je mijnCaress 5.5 nog niet in gebruik hebt.

Nieuw: Gebruikerspanel mijnCaress Basis

In overleg met de Gebruikersvereniging hebben we besloten om een Gebruikerspanel mijnCaress Basis op te richten.

De reis naar mijnCaress 5.5. Hoeveel sterren geef jij?

Met deze sessie willen we de klantreis naar mijnCaress 5.5 in kaart brengen. We horen daarin graag wat jullie belevingen, bevindingen, ervaringen en vragen zijn. Ook als je mijnCaress 5.5 nog niet in gebruik hebt.

Nieuw: Gebruikerspanel mijnCaress Basis

In overleg met de Gebruikersvereniging hebben we besloten om een Gebruikerspanel mijnCaress Basis op te richten.

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u meer weten over ons ECD en de mogelijkheden voor uw organisatie?

Neem contact met ons op, dan vertellen wij u graag meer!