1 april was mijn eerste werkdag als manager Sales & Marketing van PinkRoccade Care. Graag deel ik met jullie wat mij tijdens mijn eerste weken in deze functie is opgevallen. Maar nog belangrijker, hoe ik deze functie graag, samen met jullie, zo succesvol mogelijk wil invullen.

Gedreven en op zoek naar verbetering

Voor de zorg in Nederland is het een roerige tijd. Niet alleen is er efficiency druk in de ouderenzorg, maar ook de wens van kwaliteitsverhoging in de thuiszorg creëert de vraag naar heldere en simpele processen. Dit komt regelmatig naar boven in mijn kennismakingsgesprekken van de afgelopen weken. De mensen met wie ik deze gesprekken voerde hebben allemaal liefde voor de zorg en gemotiveerd om deze zorg zo goed mogelijk te ondersteunen. Maar zijn ook op zoek naar hulp in hun zoektocht naar verbetering.

Grote hoeveelheid kennis beschikbaar

In de afgelopen maand heb ik ook mijn interne organisatie goed leren kennen. Wat een waarde! Onze consultants, ons customer support team, onze architecten, onze ontwikkelaars, onze testers, onze product managers en natuurlijk mijn team met gedreven accountmanagers. Allemaal mensen met een eigen schat aan ervaring en expertise. Ik zie niet alleen veel eigen persoonlijkheid, maar ook een grote hoeveelheid aan kennis en adviserend vermogen.

Ik zie het als mijn taak om de komende maanden deze beide werelden beter met elkaar te gaan verbinden. Door jullie, onze klanten, actiever uit te dagen in jullie wensen en vragen. Door dieper door te vragen naar de onderliggende uitdagingen. Maar ook door bijvoorbeeld de variëteit aan formulieren en diverse werkwijzes binnen zorginstellingen zichtbaar te maken en te durven challengen.

Het leveren van dit inzicht is pas de eerste stap. De volgende stap is om de expertise waarover wij binnen het team van mijnCaress beschikken ook zichtbaar te maken voor onze klanten. En deze te vertalen naar concrete adviezen. Met meer kwaliteit en efficiency als resultaat.

Best practice benadering

De crux van een waardevol advies van onze kant is onze overtuiging en daadkracht. Door vast te houden aan onze “best practice” benadering, maar ook door te komen met heldere adviezen in verandering en optimalisatie.  Want ik merk dat in het huidige zorglandschap onze klanten meer dan ooit op zoek zijn naar passende standaardisatie en onderbouwde, uniforme procesinrichting. En als wij die leveren, resulteert dat in een nog beter gebruik van mijnCaress. En dat levert weer besparingen op in tijd en geld. En daarmee willen wij onze gebruikers graag helpen!

Martijn van Wijk

Martijn van Wijk is sinds 1 april 2018 manager Sales & Marketing van mijnCaress. Voor die tijd werkte hij onder meer als Cliënt manager bij Ricoh Nederland.

Share This