Nieuws

Het jaar van het versimpeld medewerkerportaal

Het versimpeld medewerkerportaal wordt na 2021 de nieuwe standaard.

Het is alweer ruim een jaar geleden dat we jullie op de mijnCaress 5 dag kennis lieten maken met het versimpeld medewerkerportaal. Inmiddels staat het versimpeld medewerkerportaal op het punt de nieuwe standaard te worden. 2021 wordt het overgangsjaar!

‘Alleen maar’ een nieuwe vormgeving?

Je zou je kunnen afvragen waarom er door ons zoveel energie wordt gestoken in iets wat op het eerste gezicht ‘alleen maar’ een wijziging van de vormgeving is. Kan deze tijd niet beter worden besteed aan het bouwen van andere functionaliteiten?

De achterliggende reden ligt bij de eindgebruikers van het mijnCaress medewerkerportaal. Uit onze onderzoeken blijkt steeds weer dat de verzorgenden, begeleiders en paramedici niet zozeer blij worden van veel en uitgebreide functionaliteiten, maar meer geholpen zijn met overzicht, snelheid en gebruiksvriendelijkheid.

De totale ervaring van de eindgebruiker is uiteindelijk het enige dat telt. Wij willen immers het werk van de zorg elke dag een beetje simpeler maken. Elke verandering in de vormgeving van het versimpeld medewerkerportaal dient dan ook dit doel. Er zijn uitgebreide gebruikerstests gedaan om te valideren dat het hier daadwerkelijk simpeler door zou worden. Vorm volgt dus functie, niet andersom.

Feedback, feedback en nog eens feedback

Het afgelopen jaar heeft het versimpeld medewerkerportaal een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Waar er bij de start op de mijnCaress 5 dag slechts enkele functionaliteiten beschikbaar waren, kan sinds de 5.4 versie het grootste deel van onze gebruikers er mee uit de voeten. Deze snelle en gerichte ontwikkeling is mede te danken aan de gebruikerspanels van de mijnCaress gebruikersvereniging die via de mijnCaress Preview per twee weken onze voorgang volgden en hun feedback deelden. Daarnaast hebben we de feedbackknop geintroduceerd.Hiermee kan elke gebruiker altijd op een snelle manier rechtstreeks communiceren wat hij of zij er van vindt. Inmiddels is de feedbackknop ook aanwezig in de huidige versie van het medewerkerportaal, zodat we beter kunnen vergelijken.

Overgangsjaar 2021

Medio april 2021 komt mijnCaress 5.5 uit. Deze versie moet elke drempel wegnemen die er nog was om over te gaan naar het versimpeld medewerkerportaal: we zorgen dat alles wat kon, nu weer kan – maar dan sneller en overzichtelijker. Alle functionaliteiten die je al kent zijn dan op de nieuwe manier te benaderen, met daarnaast de mogelijkheid om vast te proeven van enkele gloednieuwe functionaliteiten die exclusief beschikbaar zijn in het versimpeld medewerkerportaal!

Ons doel is om het jaar 2021 te gebruiken als overgangsjaar naar het versimpeld medewerkerportaal, zodat per 2022 alle gebruikers zo gewend zijn aan het versimpeld medewerkerportaal dat er niemand meer gebruik maakt van het huidige portaal.

Wij gaan jullie daarom actief benaderen en helpen met deze overgang. Binnenkort volgt een vervolg over wat je precies kunt verwachten. We denken daarbij bijvoorbeeld aan online instructiesessies, voorlichtingsmateriaal, e.d.

We merken dat er hier en daar wordt opgezien tegen de grote overgang. Dat is niet nodig! Hieronder geven we antwoord op de meest gestelde vragen. Wij gaan jullie hiermee zoveel mogelijk helpen, zodat we de transitie voor iedereen zo simpel mogelijk maken:

  • Er missen in het versimpeld medewerkerportaal functionaliteiten die mijn eindgebruikers gewend zijn.  Vanaf mijnCaress 5.5 is dit niet meer het geval.
  • Mijn eindgebruikers gaan het versimpeld medewerkerportaal niet snappen. Uit ons onderzoek blijkt dat de meeste gebruikers zelfs zonder instructie in het versimpeld medewerkerportaal sneller hun weg vinden dan in het bestaande medewerkerportaal!
  • Mijn gebruikers moeten soms acuut dingen in het dossier opzoeken, ik ben bang dat ze op dat moment cruciale informatie niet in het versimpeld medewerkerportaal kunnen vinden. In de overgangsperiode (2021) kunnen gebruikers altijd heen en weer switchen tussen het oude en nieuwe portaal. In acute situaties kunnen ze dus teruggrijpen op het huidige medewerkerportaal tot ze gewend zijn aan het nieuwe portaal.
  • De verandering gaat me teveel tijd kosten vanwege het grote aantal vragen dat ik erover zal krijgen. Je kunt de verandering kleiner maken door telkens iets meer gebruikers toegang te geven. zo voorkom je een stortvloed aan vragen. Wij kunnen je hier mee helpen en meekijken wat er via de feedbackknop binnenkomt.
  • Zelf als ik al het bovenstaande meereken gaat het me alsnog teveel tijd en moeite kosten. Wij helpen jou! Meld je via otto.casteleijn@pinkroccade.nl

nieuws en blogs

Hier vind je meer nieuws items

Van Elektronisch Cliënten Dossier naar Digitaal Zorg Platform voor de VVT en GHZ

Kom ook naar de theatersessie Van Elektronisch Cliënten Dossier naar Digitaal Zorg Platform voor de VVT en GHZ

Op donderdag 15 juni presenteert Ruud Steeghs, directeur van PinkRoccade Care en Tell James, op de Zorg & ICT beurs de theatersessie “Van Elektronisch Cliënten Dossier naar Digitaal Zorg Platform voor de VVT en GHZ”
Zorg en ICT beurs 2023

Ontmoet mijnCaress op Zorg & ICT 2023

De Zorg & ICT beurs is het grootste health tech event van Nederland en dé ontmoetingsplek voor zorgprofessionals. Het team van PinkRoccade Care is ook dit jaar weer van de partij en ontvangt je graag op 13, 14 of 15 juni.

mijnCaress gekwalificeerd voor eOverdracht 4.0

Vanaf nu is het mogelijk om in mijnCaress digitale overdrachten te ontvangen, verstuurd vanuit een ziekenhuis of een collega zorginstelling in de ouderen- of gehandicaptenzorg. Zo maakt mijnCaress het werk van de zorg elke dag een beetje simpeler.
Van Elektronisch Cliënten Dossier naar Digitaal Zorg Platform voor de VVT en GHZ

Kom ook naar de theatersessie Van Elektronisch Cliënten Dossier naar Digitaal Zorg Platform voor de VVT en GHZ

Op donderdag 15 juni presenteert Ruud Steeghs, directeur van PinkRoccade Care en Tell James, op de Zorg & ICT beurs de theatersessie “Van Elektronisch Cliënten Dossier naar Digitaal Zorg Platform voor de VVT en GHZ”
Zorg en ICT beurs 2023

Ontmoet mijnCaress op Zorg & ICT 2023

De Zorg & ICT beurs is het grootste health tech event van Nederland en dé ontmoetingsplek voor zorgprofessionals. Het team van PinkRoccade Care is ook dit jaar weer van de partij en ontvangt je graag op 13, 14 of 15 juni.

events

Upgrade je kennis op onze events

Live partner event CareConnections Connect

Wil jij op de hoogte zijn van de laatste innovaties in de zorg? Of wil je meestemmen over de ontwikkelingen van de ZorgApp? Samen met CareConnections en Tell James organiseren we een unieke dag, speciaal voor onze klanten uit de zorg! 

Live partner event CareConnections Connect

Wil jij op de hoogte zijn van de laatste innovaties in de zorg? Of wil je meestemmen over de ontwikkelingen van de ZorgApp? Samen met CareConnections en Tell James organiseren we een unieke dag, speciaal voor onze klanten uit de zorg! 

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u meer weten over ons ECD en de mogelijkheden voor uw organisatie?

Neem contact met ons op, dan vertellen wij u graag meer!