Inmiddels is mijnCaress Preview van start gegaan!     

Probeer mijnCaress Preview

 

Het team mijnCaress en het team testkwaliteit van de Gebruikersvereniging hebben in de afgelopen periode het testproces samen onder de loep genomen. Naast dat we gewerkt hebben aan diverse verbeteringen op het gebied van transparantie en testdekking, wilden wij kijken hoe we de ontwikkelingen aan mijnCaress (nog) beter aan kunnen laten sluiten op wensen van klanten. Gezamenlijk kwamen we tot een voorstel waarbij we samen met eindgebruikers al in een vroegtijdig stadium toetsen of nieuwe functionaliteiten in mijnCaress aansluiten bij het werkproces van de eigen organisatie. Wij geloven namelijk dat gebruikersfeedback de enige waardevolle feedback is om goede software te ontwikkelen. We vertellen je dan ook graag meer over… mijnCaress Preview!

mijnCaress Preview: wat is dit?

mijnCaress Preview is bedacht om klanten nog vóór de uitlevering van een nieuwe release een inkijk te geven in (nieuwe) functionaliteiten die ontwikkeld worden. Als eindgebruiker heb je dus al in een vroegtijdig stadium de mogelijkheid om te toetsen of de functionaliteit aansluit bij de werkprocessen van jouw eigen organisatie. De feedback die je geeft is waardevol voor de verdere ontwikkeling van de functionaliteit en helpt ons deze (nog) beter af te stemmen op de wensen van onze klanten. Wat mijnCaress Preview in onze ogen anders maakt, is dat deze expliciet bedoeld is om onze software nog beter aan te passen op jullie wensen. Het is dan ook niet bedoeld (en niet geschikt) om bugs te vinden maar juist te kijken of de geboden functionaliteit jouw probleem oplost. Op basis van deze feedback kan de software verder worden verfijnd.

mijnCaress Preview: hoe doen we dit?

Vanaf de ontwikkeling van de mijnCaress 4.11 release stellen wij eindgebruikers in de gelegenheid feedback te geven op de functionaliteiten die ontwikkeld worden. Dit doen wij in twee stappen:

Stap 1

In deze stap staat de vraag “Is de ontwikkelde functionaliteit een oplossing voor mijn probleem?” centraal. Denk daarbij aan aspecten als: Kan ik er prettig mee werken? Lost de functionaliteit het probleem op? Introduceert het geen nieuwe problemen?

Voor deze stap stelt mijnCaress  een omgeving beschikbaar met daarop mijnCaress Basis, mijnCaress Medewerkerportaal, mijnCaress Cliëntportaal en mijnCaress Monitor. Op deze omgeving wordt een representatieve database geplaatst waarmee gewerkt kan worden.

Elke 4 weken wordt deze omgeving geüpdatet met de nieuwste versie van mijnCaress 4.11. In deze updates zullen nieuwe functionaliteiten beschikbaar komen. De nieuwe functionaliteiten worden vooraf gecommuniceerd, zodat je als zorgorganisatie kunt bepalen of deelname aan de mijnCaress Preview voor jou op dat moment waardevol is. Daarna hebben eindgebruikers 2 weken de tijd om de nieuwe functionaliteit in te zien, te gebruiken en feedback te geven. Vanuit mijnCaress zal er voor elke functionaliteit één contactpersoon zijn die alle feedback verzamelt. Daarnaast wordt er op Yammer een discussieplatform ingericht specifiek voor de mijnCaress Preview zodat je eenvoudig in contact kunt komen met testers van andere organisaties en ervaringen kunt delen.

Stap 2

In deze stap staat de vraag “Werkt de geboden oplossing ook binnen mijn zorgorganisatie?” centraal. Denk daarbij aan aspecten als: Werkt de functionaliteit met mijn gegevens? Werkt de functionaliteit in mijn inrichting? Moeten er processen aangepast worden?

Voor deze stap is het belangrijk dat zorgorganisaties zelf een omgeving beschikbaar stellen waarop de update geplaatst wordt, zodat eindgebruikers ook met de eigen klantdatabase en inrichting kunnen bekijken of de nieuwe functionaliteit aan de wensen voldoet. Deze stap zal eenmalig vlak voor uitlevering, in september, van mijnCaress 4.11 uitgevoerd worden.

Doelstelling is dat vanaf de ontwikkeling van de 4.12 release stap 1 & 2 gelijktijdig kunnen worden uitgevoerd en je direct vanaf de start van de ontwikkeling op basis van een eigen klantdatabase mee kunt testen. De wijze waarop je gebruik kunt gaan maken van een eigen omgeving worden op dit moment verder uitgewerkt, hier vertellen we je eind juni meer over.

Wanneer starten wij hiermee?

Maandag 7 mei zijn we gestart met een eerste pilot van mijnCaress Preview. Tijdens deze pilot doorlopen we samen met de leden van team Testkwaliteit van de Gebruikersvereniging de processen rondom mijnCaress Preview. Deze evalueren we en vervolgens scherpen we de opzet waar nodig aan.

Na het positief doorlopen van de pilot starten we met mijnCaress Preview Stap 1. Naar verwachting zal vanaf de zomer mijnCaress Preview voor alle mijnCaress zorgorganisaties beschikbaar komen voor deelname.

Op 19 juni geven we een webinar over mijnCaress Preview. Hierin vertellen we je nog meer over mijnCaress Preview en kun je ons ook gelijk eventuele vragen stellen. Mocht je nu alvast meer willen weten of  opmerkingen hebben dan kun je contact opnemen met Karlijn Louis (Testcoördinator mijnCaress) via Karlijn.louis@pinkroccade.nl of Inge de Laat (gebruikersvereniging mijnCaress) via info@gvmijncaress.nl.

Share This