Nieuwsberichten

Nieuws van de Gebruikersvereniging

De ledenvergadering van de Gebruikersvereniging Op 13 maart jl. heeft de Gebruikersvereniging mijnCaress haar jaarlijkse ledenvergadering gehouden. Normaliter is dat geen mededeling om van wakker te liggen of in vreugdezang uit te barsten. Ledenvergaderingen...

Nieuws van de Gebruikersvereniging

Het team testkwaliteit stelt zich voor! In 2017 heeft de gebruikersvereniging mijnCaress een nieuwe start gemaakt. Rond verschillende thema’s zijn werk- en expertisegroepen, zogenaamde teams opgezet. Binnen elk van deze teams worden bepaalde thema’s onderzocht en...

Model brengt gewenste toekomst zorg in kaart

In tegenstelling tot voorgaande jaren opent de Zorg & ICT-beurs dit jaar met een congres. Het onderwerp hiervan is transformatie. Heel toepasselijk presenteert Diagnose Transformatie tijdens deze congresopening haar boek over transformeren in de zorg. Het pijlenmodel...

Nieuws van de Gebruikersvereniging

Deze maand hebben we vanuit de gebruikersvereniging (GV) een interview met Pierre Hogers. Hij is, naast Manager ICT bij AxionContinu, sinds 2017 voorzitter van de gebruikersvereniging mijnCaress. Middels dit interview stelt hij zich graag aan jullie voor. 1. In 2017...

Terugblik inspiratiesessies mijnCaress 4.10

De afgelopen weken hebben wij drie keer een inspiratiesessie gegeven rondom de 4.10 release. SZR in Tiel, TMZ in Almelo en WZH in Den Haag waren zo gastvrij om deze sessies te hosten. In totaal 120 personen luisterden in het ochtendgedeelte naar onze PM’ers Gerben...

Interview Paul Dam in nieuwsbrief iWlz 2.0

Onze collega Paul Dam, functioneel ontwerper en product owner, is geïnterviewd voor de tweede nieuwsbrief iWlz 2.0. In het interview vertelt hij hoe de iWlz 2.0 van invloed is op ons als softwareleverancier in het algemeen en op zijn werk in het bijzonder. En hoe hij...

mijnCaress 4.10 is uit!

Na een periode van hard werken is het dan nu zover: mijnCaress 4.10 is per vandaag uit!    De cliënt en mantelzorgers kunnen vanaf nu ook op hun smartphone inloggen met de vernieuwde site van het Cliëntportaal; Je werk wordt automatisch opgeslagen met de autosave...

mijnCaress bij Careyn vernieuwd en verbeterd

Voor nog betere ondersteuning van medewerkers en cliënten in de verpleeghuizen van Careyn. Met ingang van 1 januari jl. werkt Careyn met een sterk vernieuwd en verbeterd mijnCaress van Pink Roccade Care. Efficiënter, meer standaardisatie waar nodig en sneller in staat...

Optimale sturing met mijnCaress Monitor

In de ideale zorgorganisatie zijn voor optimale sturing twee zaken van belang Iedereen stuurt mee: medewerkers in de gehele organisatie hebben inzicht in de voor hun belangrijke informatie en maken op basis daarvan slimme keuzes. Eén waarheid: elke medewerker in de...

Oproep aan applicatiebeheerders mijnCaress

Ben jij applicatiebeheerder voor mijnCaress? Dan hebben wij een verzoek voor jou. Om mijnCaress zo optimaal mogelijk te laten aansluiten bij het werk van de zorgprofessionals willen wij graag inzicht in hoe zij het werken met mijnCaress waarderen. Wij hebben hiervoor...

Twee keer per maand een webinar in 2018

In 2017 hebben wij vanuit mijnCaress 15 webinars gegeven. Over uiteenlopende onderwerpen als beheer Cliëntportaal, Privacy en mijnCaress en Gebruikergemak in mijnCaress. Deze webinars zijn zo goed bekeken en gewaardeerd dat wij in 2018 minstens 2 keer per maand een...

Bezoek mijnCaress op Zorg & ICT

De Zorg & ICT beurs is het jaarlijkse ijkpunt voor ICT en innovatie binnen de zorg. Het is dé vakbeurs waar je op de hoogte raakt van de laatste ontwikkelingen voor jouw specifieke beleidsterrein of vakgebied. Ook dit jaar is mijnCaress weer aanwezig en we vinden het...

Wet- en Regelgeving; Wat verandert er in 2018?

Nu Sinterklaas het land verlaten heeft maken wij ons op voor ons oudejaarsritueel. Naast een kantoor met roze kerstversiering en tijd voor oliebollen betekent dit voor ons team dat wij ons opmaken voor alle wijzigingen die in mijnCaress moeten worden doorgevoerd als...

Help ons verbeteren in 1 minuut

Wij zijn altijd op zoek naar manieren waarop we mijnCaress kunnen verbeteren. Zou je ons daarmee willen helpen door 4 vragen voor ons te beantwoorden? Namens het mijnCaress team alvast heel erg bedankt!     Contact Tom van Summeren Productspecialist mijnCaress 06 -...

Geniq wordt mijnCaress Monitor

In de vorige nieuwsbrief kon je al lezen over de voorgenomen naamswijziging voor de Care modules van Geniq. En nu is het moment daar om de nieuwe naam bekend te maken. Met gepaste trots presenteren wij: mijnCaress Monitor!   De druk om financieel gezond te zijn én...

Preview: Plan uitbreiding

Vanaf de 4.10 release kunnen gebruikers vanuit het multidisciplinair plan / disciplinair plan per doel de rapportages bekijken. Daarnaast is het vanaf de 4.10 release mogelijk om doelen uit het gespecialiseerde zorgtrajectplan te koppelen aan doelen uit het...

Bètatest release 4.10 is gestart!

Op dinsdag 14 november trapten we de bètatest van de 4.10 release af met een geslaagde kick off. Vanaf 20 november zijn 10 van onze klanten 4 weken lang de nieuwe functionaliteiten aan het testen en delen zij hun bevindingen met ons.  Twee van deze klanten doen dat in...

Toegang tot je ECD

Altijd in kunnen loggen in het ECD. Het lijkt heel gewoon, maar er komt heel wat bij kijken. Iemand in de organisatie moet alle accounts beheren en zorgen dat iedereen de juiste rechten heeft. Gebruikers moeten vervolgens inloggen op een werkplek én in mijnCaress. En...

Steeds meer integratie Geniq en mijnCaress

De Geniq modules brengen we voor de Care steeds dichterbij mijnCaress, ons ECD. Dit doen we omdat wij geloven in de integraliteit van stuurinformatie in de zorg. Door deze integratie is het bijvoorbeeld nu al mogelijk om met Geniq rapporten te tonen in het mijnCaress...

Cocreatiesessies integratie Zorgdomein van start!

Op 16 november start de cocreatiegroep over de integratie met Zorgdomein. Zes zorgorganisaties hebben zich hiervoor aangemeld en denken met ons mee hoe verwijzingen in de keten tot stand kunnen worden gebracht door Zorgdomein en mijnCaress te integreren. Met de...

Preview: Digitale dossier in iCaress

Werken op je smartphone, iedereen is het inmiddels gewend. Ook PinkRoccade biedt ruim 5 jaar een app, iCaress. Deze app richt zich op iedereen die in de zorg zijn of haar agenda wil inzien en tijd wil registreren vanaf een smartphone. Omdat er steeds vaker vraag is om...

Preview: Het nieuwe mijnCaress Cliëntportaal

Inmiddels gebruiken steeds meer van onze klanten het mijnCaress Cliëntportaal. Hiermee kunnen cliënten en/of hun naasten hun dossier inzien, anderen uitnodigen om mee te kijken, chatten en hun agenda inzien. Vanaf de volgende release gaat het cliëntenportaal een...

De zoektocht naar het Golden Ticket!

Na het indienen van een melding hebben wij vaak even tijd nodig om de exacte vraag of het exacte verzoek helder te maken. Wij stellen dan bijvoorbeeld extra vragen. En dat kost tijd, tijd waarin jouw gebruikers mijnCaress niet optimaal kunnen gebruiken. Van diverse...

Single Sign On, tel uit je (tijds)winst!

De doorsnee ICT-omgeving in de zorg is langzaam gegroeid naar een omgeving met meerdere applicaties. En doordat security steeds belangrijker wordt, vragen steeds meer applicaties om een gebruikersnaam en wachtwoord, elk met een eigen gebruikersnaam- en...

Recht op privacy

Iedereen heeft recht op bescherming van zijn of haar privacy. Met name door de registratie van persoonlijke gegevens in geautomatiseerde systemen, bijvoorbeeld bij lichamelijk onderzoek, wordt inbreuk gemaakt op deze privacy. Een hulpverlener mag dan ook niet meer...

Meer ondersteuning via Supportal

Wij, het Service Center team, zijn het eerste aanspreekpunt voor al jullie vragen en zitten elke werkdag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden. Service en klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. En daarom zijn we actief op zoek gegaan naar manieren...

Join the Journey

Het Service Center team is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. En daarom zijn we actief op zoek gegaan naar de meningen en ervaringen van klanten en gebruikers over deze afdeling. Daartoe namen wij een aantal klanten mee op reis en stelden ze een tweetal...

Omaha-certificering voor mijnCaress

Vanaf juni 2017 is mijnCaress 4.9 Omaha-gecertificeerd. De certificering  toont aan dat de Omaha System classificatie correct is ingebouwd in mijnCaress. Het certificaat is uitgereikt door Stichting Omaha System Support op basis van actuele Omaha-richtlijnen....

Aandacht voor welzijn in het ECD

Waar de laatste jaren veel aandacht is geweest voor professionaliseren en verzakelijken, efficiëntie, optimalisatie en de medische kant van ECD’s, komt er inmiddels ook een ander geluid. In mijn vorige blog schreef ik over de volwassenheid van elektronische...

Hoe staat het met de volwassenheid van ECD’s?

Elektronische cliëntdossiers bestaan al sinds begin jaren 2000. Ook wij waren destijds al van de partij. Vele adviespartijen hebben geschreven over de diverse modellen, die geplot worden op de doorontwikkeling van ECD’s. De een spreekt van internationale varianten als...

Careyn investeert in kwaliteit

Verbetering van de kwaliteit van zorg was voor Careyn de aanleiding om een omvangrijk veranderprogramma in te zetten. Het programma rust op drie pijlers: goede zorg, plezier in het werk en een gezond bedrijf. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is dat medewerkers...

mijnCaress behaalt groene vinken voor 2017

Het elektronisch cliëntdossier mijnCaress behaalde de Groene Vinken voor iWmo en iJw 2017. De Groene Vink is een kwaliteitsborging van Zorginstituut Nederland voor softwareleveranciers die werken met iStandaarden. Het geeft de zekerheid dat de berichten die binnen hun...

Contact

Tom van Summeren

Productspecialist mijnCaress 06 - 4339 2519 tom.vansummeren@pinkroccade.nl

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.