Ondersteuning mijncaress Cliëntportaal

Top 10 meest gestelde vragen Cliëntportaal

  1. Hoe log ik in?
    Je kunt inloggen via de webpagina die jouw Zorgorganisatie hiervoor beschikbaar heeft gesteld. 
  2. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord krijgen?
    Klik op ‘wachtwoord vergeten’ vergeten op de inlogpagina.  
  3. Welke Internet browsers kan ik gebruiken?
    Het Cliëntportaal werkt het beste met de internetbrowsers Chrome, Firefox en Safari. 
  4. Wanneer krijg ik een SMS code op mijn mobiel?
    – De eerste keer dat je inlogt in het portaal.
     
    Als je voor de eerste keer op een ander apparaat inlogt. 
    – Als je meer dan 90 dagen niet bent ingelogd.  
  5. Kan ik het Cliëntportaal ook op mijn mobiel gebruiken?
    Ja, dat is mogelijk.  Je kunt met de telefoon inloggen binnen het inlogscherm. 
  6. Hoe kan ik als portaalbeheerder inloggegevens aanmaken voor nieuwe gebruikers/contactpersonen?
    Klik rechtsboven op je naam vervolgens kies je “Gebruikersbeheer”. Hier is het mogelijk om inloggegevens voor nieuwe gebruikers/contactpersonen aan te maken.  
  7. Bij wie kan ik terecht met vragen over het Cliëntportaal?
    Je kunt hiervoor contact opnemen met jouw contactpersoon bij de Zorgorganisatie / aanbieder van het portaal. 
  8. Hoe bepaal ik wie wat mag zien?
    Bij het instellen van de rechten voor een contactpersoon kun je bepalen welke rechten de persoon van jou krijgt. Denk hier goed over na en geef niet iedereen automatisch alle rechten. De informatie die in jouw dossier staat is persoonlijk, geef daarom niet iedereen het recht om dat te lezen. Tot slot, wees alert op delen van informatie via social 
  9. Welke gebruiksvoorwaarden zijn er?
    De Zorgorganisatie die het Cliëntportaal ter beschikking stelt bepaalt welke gebruiksvoorwaarden er zijn. Doorgaans verwachten de aanbieders van het portaal dat gebruikers van het cliëntportaal zorgvuldig en vertrouwelijk omgaan met de inhoud van het cliëntportaal. Het is niet toegestaan om persoonlijke gegevens, zoals namen en andere persoonsgevoelige informatie van cliënten of medewerkers, op sociale media te plaatsen of op een andere manier te verspreiden. 
  10. Kan een Teammanager of zorgmedewerker zien welke berichten familieleden onderling via het cliëntportaal hebben uitgewisseld?
    Het berichtenverkeer tussen familieleden zijn alleen zichtbaar voor de familieleden en de cliënt. Let op: de berichten die op het prikbord van de cliënt gepost worden, zijn wel te zien voor alle gebruikers van de cliënt, en alleen de medewerker die toegang heeft tot het dossier van de cliënt