


Wapenrustlaan 11-31, Apeldoorn
Bezoekadres

info@mijncaress.nl
E-mail ons

055 599 92 00
Bel ons gerust
Copyright mijnCaress is onderdeel van PinkRoccade Care en TSS
Privacy Policy – Vulnerability disclosure policy
Het afgelopen half jaar was heel bijzonder en bewogen met grote veranderingen door de coronacrisis. Wij kijken graag vooruit, maar om even stil te staan en ons te realiseren waar we nu staan en wat hebben we beleefd, blikken we in dit blog samen met jou terug op het afgelopen jaar. Vanuit onze rol, samen met onze klanten en collega’s.
Het afgelopen half jaar was heel bijzonder en bewogen met grote veranderingen door de coronacrisis. Wij kijken graag vooruit, maar om even stil te staan en ons te realiseren waar we nu staan en wat hebben we beleefd, blikken we in dit blog samen met jou terug op het afgelopen jaar. Vanuit onze rol, samen met onze klanten en collega’s.
Dinsdag 1 oktober 2019. Daan en ik maken voor eerst kennis met elkaar, en starten vandaag samen met onze nieuwe rol. Daan vanuit zijn rol als Applicatiespecialist bij PinkRoccade Care, en ik vanuit rol als Online Sales Consultant bij mijn vorige werkgever.
Wij maken deel uit van ons Sales & Marketing team, in totaal 6 collega’s. Manon Pleiter (Marketing & Communicatie specialist), Renske Landeweerd (Sales & Marketing specialist), Ruth van Putten (Account Manager, Heintje Tenge (Account Manager), Daan Loene (Customer Success Manager) en Tanja Lagerweij (Customer Success Manager).
Samen stellen we ambitieuze doelen, bespreken onze zeer gewaardeerde relaties, laten bijzondere cases de revue passeren, en dit alles met een bak aan energie! Het plan 2020 is in de pen. Onze eerste stappen zijn natuurlijk kennismaken, inventariseren, plannen uitwerken, toetsen en feedback verwerken. Op 28 oktober een fantastische mijnCaress5 dag! Gevuld met interessante filmpjes en presentaties – ruim 150 relaties, onze business partners en niet te vergeten Tommie Niessen waren erbij! Een onvergetelijk dag, de terugblik kun je hier bekijken.
We zijn los, we hebben onze klantdag, Zorg & ICT beurs, HIMSS | Health 2.0 (mei) en innovatie & inspiraties sessies op de kalender staan – het invullen en organiseren ervan is op volle stoom. Ondertussen is een extra team development aan board, en starten we met nieuwe en doorontwikkeling op mijnCaress.
Daan en ik hebben intussen een groot deel van onze vaste relaties ontmoet, en 2 – 3 maandelijkse reguliere meetings ingepland. Trainingen van klanten bijgewoond, en ook Key user sessies staan in onze agenda’s. We hebben er veel zin in, en zoals het bekende spreekwoord luidt een goed begin…
Opeens is het daar… Het staat in mijn geheugen gegrift. Donderdag 12 maart 2020, mijn laatste fysieke klantbezoek, aan een van onze relaties te Tiel. Vanuit de auto telefonisch in gesprek met mijn collega Otto Casteleijn (Productmanager mijnCaress), of dit bezoek eigenlijk nog wel handig was gezien de corona berichtgevingen? Pats boem – via de mail volgt later op de avond het nieuws vanuit onze directie: ‘Als PinkRoccade Care hebben wij besloten gehoor te geven aan deze oproep van de overheid. Dit betekent dat iedereen die hiertoe in staat is, tot 1 april, in principe thuis werkt…’ Dat bericht kwam binnen, en hoe! Intussen zijn we ruim 9 weken verder, status quo…
Wat een enorme impact! Onze klanten staan vanuit de afdeling ICT opeens voor de uitdaging om onder andere medewerkers te voorzien in thuiswerkapparatuur, én cliënten te voorzien van digitale oplossingen voor contact met familie. Welke extra ondersteuning kunnen we bieden, en zorgen voor extra monitoring op het juist nu belangrijke Cliëntportaal – voor contact tussen Cliënt en familie. Maar ook voor ons een omslag bij heldere hemel; hoe organiseren wij dat iedereen thuis kan werken, en wat wordt van ons verwacht? Hoe kunnen wij op afstand onze klanten goed helpen?
Voor ons ook een bizarre wending in de uitvoering van onze rol, één die we een paar maandjes terug niet hadden kunnen bedenken…
Daan en ik spreken geregeld onze klanten en luisteren geraakt naar hun persoonlijke verhalen. Corona heeft zo’n impact, voor een ieder verschillend. Ook in ons mijnCaress team ervaren wij dat onze collega’s elkaar nu ook op een andere manier ontmoeten. Ja, eigenlijk is het opnieuw ontmoeten, we leren elkaar anders kennen door een online blik in onze persoonlijke leefsituatie. Geregeld zitten we bij elkaar in de woonkamer. Dankbaar zijn we hoe fantastisch ons Management Team ons steunt, met ons meedenkt, motiveert en begeleidt in deze moeilijke en vooral onzekere tijd. Samen in de strijd tegen corona, het verbindt ons meer dan ooit.
Ik sluit me volledig aan bij de treffende woorden van mijn collega Chester Wolvekamp (Manager Customer Care): ‘Niet alleen door het samen wérken, maar ook door het uitwisselen van ervaringen, kennis, voorkeuren, zorgen en soms zelfs angsten, pijn en verdriet. Hierdoor is er meer begrip gekomen voor elkaars workload, planningen en uitdagingen. Binnen teams onderling, maar ook tussen teams, inclusief het Management Team. Dat begrip leidt tot waardering voor alles wat we met elkaar bereiken ondanks alle uitdagingen die we individueel en met z’n allen hebben. Want we bereiken op dit moment veel, zelfs in de huidige manier van werken. Zo maken we wekelijkse filmpjes van elk team, de successen delen we binnen PinkRoccade mijnCaress team. Heel fijn om deel uit te maken van een team dat met elkaar de juiste dingen doet, dat zien van elkaar én durven uit te spreken naar elkaar. Een succes waar we samen trots op mogen zijn’.
Hoera, we hebben er 3 nieuwe collega’s bij! Ook in tijden van crisis blijft het werk niet stilliggen en zijn we heel blij met de komst onze 3 nieuwe toppers. Floor Mulder, is in april gestart in de rol van Sales Office. Wieger van Brug en Benko Menger zijn sinds mei aan boord, beide als Account Manager. Van harte welkom! Een bijzondere ervaring om je nieuwe collega’s online te ontmoeten en in te werken #dewereldopzijnkop
Naast de pittige kant zijn er gelukkig ook plezierige momenten en vooruitzichten.
‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’! Een alom bekende uitspraak van fervent vloggers. Met een flink team zijn we vanuit huis een superleuke vlogtraining aan het volgen. Even een ommetje met je selfie-stick door het park, en oefenen maar. Je begrijpt dat dat zo nu en dan hilarische momenten met zich meebrengt – I’m in for the bloopers!
Graag willen we jou meenemen in onze ervaringen, kennis delen en je inspireren aan de hand van vlog en video. Vanuit zowel het Customer Success team, als ook onze andere teams word je voortaan op eigentijdse wijze van alle interessante informatie voorzien. Neem alvast een kijkje op ons YouTube kanaal, we zijn druk bezig dit te laten groeien!
Uiteraard komen we het liefst zo snel mogelijk weer naar je toe! Voorzichtig wordt gekeken hoe bezoek in verzorgingshuizen weer kan, nog even geduld… en straks ervaren hoe we dat gaan doen met elkaar.
Voor nu houden we onze afspraken met onze klanten graag online! Leuk om te zien, dat gesprekken en ook eerste kennismakingen online zo openhartig zijn. Misschien wel laagdrempeliger geworden op deze nieuwe manier van elkaar ontmoeten.
In de tussentijd wordt ons kantoor omgetoverd tot een veilige werkplek en ontvangstruimte, we hopen je daar gauw te mogen ontvangen!
Wij hebben diep respect voor alle medewerkers in de (ouderen – gehandicapten) zorg!
Jullie zorgtoppers zetten je iedere dag weer met hart en ziel in. Jullie optimisme en passie maakt werken in de zorg tot een prachtbaan. Mede door jullie grote inzet gaan we door deze lastige en bizarre tijd heen komen.
Bedankt, jullie zijn geweldig! #houvol #samensterk #liefdevollezorg
Hartelijke groet en tot gauw,
Daan Loene & Tanja Lagerweij