Na exact 4 jaar in dienst te zijn geweest bij PinkRoccade Care maak ik de stap naar Managing Director in het Notariaat, bij Van Brug Software. Voor mij een nieuwe organisatie, maar toch ook weer niet. Want ook Van Brug Software hoort, net als PinkRoccade Care, bij TSS… en CSI. Snap je het nog? Vaak krijg ik de vraag hoe onze organisatie nu eigenlijk in elkaar zit. Wat is dat nu, dat TSS en dat CSI? En hoe verhoudt zich dat dan tot PinkRoccade?

Laat ik beginnen om in de meest simpele vorm antwoord te geven op de meest gestelde vraag: Wie is TSS en waar bevindt PinkRoccade Care zich. Dat is namelijk samen te vatten in één zin:

“Regionale en persoonlijke benadering met wereldwijde kennis.”

Dat is wat we te bieden hebben, dat is wie we zijn, dat is wat we doen. Ik zal proberen het nog wat duidelijker te maken: PinkRoccade Care is een zelfstandig bedrijf binnen PinkRoccade Healthcare. PinkRoccade is onderdeel van TSS, Total Specific Solutions, dat meer dan 40 onafhankelijk gestuurde software bedrijven omvat binnen verschillende branches. TSS is op haar beurt weer onderdeel van CSI, één van de grootste en meest gerespecteerde software bedrijven van Canada.

Wat betekent dat voor jou? En voor mij?

Dat betekent dat ons netwerk niet alleen bestaat uit de 40 organisaties binnen TSS, maar uit de meer dan 400 bedrijven die wereldwijd zijn aangesloten bij CSI. En nee, CSI en TSS kopen geen bedrijven op om uit te kleden en met winst te verkopen. Zij handelen volgens de filosofie van het bouwen van “Software for Life”. Software voor het leven dus, die niet alleen nu, maar ook over 20 jaar nog steeds zorgt voor optimale ondersteuning van jouw primaire processen. Dat doen we ieder in onze eigen specifieke markt, Healthcare, Lokale overheden, woningcorporaties, notariaat, mode-retail et cetera. Ondanks al die verschillende markten waarin we opereren hebben we één belangrijke overeenkomst: We maken allemaal software die bedrijven in het primaire proces ondersteunen.

Het betekent ook dat alle beslissingen die we nemen, erop gericht zijn om er over 20 jaar nog steeds te zijn, op volle kracht, met de innovaties van dat moment. TSS hanteert een “hold forever” strategie: bedrijven die zich bij ons aansluiten, of waar TSS eigenaar van wordt, die blijven bij ons tot in lengte van dagen. Onze klanten kunnen en mogen daarop vertrouwen. Er is dus een enorme achterban aanwezig voor al onze bedrijven. Dat geeft zekerheid en rust.

Wereldwijde kennis

Omdat er wereldwijd meer dan 400 organisaties zijn die opereren volgens dezelfde CSI-principes, kunnen we te allen tijden bij elkaar terecht voor hulp. Hoe komt het, dat een bedrijf in Amerika het op het gebied van Customer Care zo goed doet? Wat doen zij anders, beter, sneller et cetera? We kunnen en mogen bij al onze organisaties de kunst afkijken. Alle deuren staan voor elkaar open en het gekke is, dat ondanks dat we allemaal andere markten bedienen, we allemaal dezelfde uitdagingen hebben. Deze “kennisbank” is ongelofelijk groot geworden en groeit elke dag weer verder. Een uniek aspect van onze organisatie waar ik heel veel van heb geleerd.

Dit komt voor mij nu nog sterker naar voren omdat ik “binnen de familie” over ga naar een ander bedrijf. Ondanks het feit dat het een andere markt is die we bedienen en het bedrijf op een andere locatie is gevestigd (Heerde), voelt het als een interne overstap van de ene naar de andere afdeling. Uniek, bizar en ook heel vertrouwd.

Wat heb ik geleerd in de Care?

Binnen onze Care markt heb ik gezien dat er met enorme bevlogenheid wordt gewerkt. Ondanks de druk, die op elke organisatie rust, zie ik alleen maar mensen met passie voor onze meest kwetsbare groep mensen in Nederland. Fantastisch om te zien en ook een enorme verantwoordelijkheid voor ons als leverancier. Als mijnCaress niet optimaal functioneert, functioneert jouw organisatie niet optimaal. In de laatste jaren is duidelijk geworden dat we alle zeilen bij moeten zetten om het tempo van de wet- en regelgeving goed bij te kunnen houden en jou als onze klant te blijven informeren over het gebruik van ons product. Zodat jullie met plezier blijven werken in mijnCaress.

vtwonen – Weer verliefd op je huis

Wellicht ken je het programma van TV. Een gezin dat al jaren in hetzelfde huis woont komt er niet uit. Ze zijn niet meer “happy” in de huidige omgeving. In de loop van de jaren hebben ze wel steeds kleine aanpassingen gedaan in hun interieur, met goede bedoelingen. Maar daardoor is de inrichting nu een beetje een allegaartje geworden. De bank past eigenlijk niet meer bij de tafel en de wand kan ook wel een kleurtje gebruiken, maar ze weten niet welke kleur. Daarbij komt dat de smaak van de twee hoofdpersonen lijnrecht tegenover elkaar staat waarbij de één houdt van roze kleuren en veel accessoires,  en de ander liever een interieur ziet met industriële vormgeving en aardse tinten. Wat nu? Verhuizen? Of zou het anders inrichten van de woning al genoeg zijn? Op dat moment wordt een team van experts ingevlogen om, aan de hand van nieuwe moodboards die gemaakt zijn door het stel, de rust weer te laten terugkeren en een verhuizing (of scheiding) te voorkomen. Uiteraard lukt dit in alle gevallen perfect. Door de nieuwe inrichting voelen mensen zich weer helemaal opnieuw “verliefd op hun huis”. Dus in hetzelfde huis, op dezelfde plek is men in staat om een compleet nieuwe beleving te creëren…zonder de kosten van een verhuizing en het kopen van een nieuw huis.

Weer verliefd op mijnCaress

Nu sla ik graag de brug naar de zorgorganisatie die al lange tijd met dezelfde software werkt, waar in de loop der jaren aanpassingen zijn gedaan op vele gebieden. Er is nieuwe wet- en regelgeving gekomen. Processen zijn al meer dan 5 keer herzien. Goede (en minder goede) ideeën zijn geïmplementeerd et cetera… Na een jaar of 5 kan dan het gevoel van onbehagen om de hoek komen kijken. Werkt het nog wel lekker? Gebruiken we de software nog wel optimaal? Hoe nu verder? Je kunt je voorstellen dat er in deze gevallen wel een vtwonen team aan te pas mag komen. Deze situatie heb ik meermalen gezien. Hierdoor ben ik me nog meer gaan realiseren dat wij je nóg beter op de hoogte moeten houden van de nieuwe trends en ontwikkelingen in en om mijnCaress. We zouden het mijnCaress vtwonen team geregeld langs moeten sturen om jouw organisatie van nieuwe inspiratie te voorzien en te zorgen dat je weer helemaal verliefd bent op mijnCaress!

En dat kan! Want dat  vtwonen team hebben we voor je in de vorm van de “PinkXperience”. Een spetterende dag met enorm veel inspiratie en nieuwe inzichten in het gebruik van mijnCaress. Een aantal organisaties hebben inmiddels deze PinkXperience beleefd en zijn weer vol nieuwe energie aan de slag met mijncaress. Wil jij weten wat deze PinkXperience precies inhoudt en hoe we deze ook voor jou kunnen organiseren? Informeer gerust bij jouw accountmanager

Ik neem de PinkXperience in ieder geval mee naar Van Brug Software in Heerde. Dat mag, want ik blijf immers “binnen de TSS Familie”. Als dat niet een voorbeeld is van de gezamenlijke kracht van onze TSS bedrijven, dan weet ik het ook niet meer.

Ik wens jullie allemaal enorm veel succes voor de toekomst en weet zeker dat het PinkRoccade vtwonen team voor jullie ook de verliefdheid weer op kan laten bloeien!

Tot ziens!

Chris Nugteren
Chris Nugteren is tot 1 mei 2018 manager Sales & Marketing van mijnCaress. Per 1 mei is hij Managing Director bij Van Brug Software.

 

 

 

Share This