Dagelijks gebruiken jij en je collega’s mijnCaress als elektronisch cliëntdossier (ECD). Om aan te blijven sluiten bij jullie werkzaamheden én behoeften van cliënten en mantelzorgers, brengen wij 1 november een nieuwe release van mijnCaress uit, zoals we dit ieder halfjaar doen. Deze release staan gebruiksvriendelijkheid en integraties centraal. In de komende nieuwsbrieven lees je wat je kunt verwachten van deze release, met vandaag als thema “integraties”.

Waarom zijn integraties belangrijk?

Integraties tussen systemen zijn een belangrijk thema in de automatiseringsmarkt. Maar waarom eigenlijk? Eigenlijk verschilt dat per systeem en integratie, maar meestal komt het voor een ECD neer op de volgende punten:

  • De informatie uit mijnCaress wil je eenvoudig delen met ketenpartners en derden, bijvoorbeeld bij een verwijzing of voor een kwaliteitsonderzoek. Een integratie levert je in dit geval tijdwinst en betere afstemming tussen zorgorganisaties op.
  • Binnen je organisatie gebruik je expertsystemen voor specialistische gebieden. Je wilt echter wel één dossier houden van de cliënt en niet op verschillende plekken moeten inloggen. Een integratie levert je dan gebruiksgemak en betere afstemming binnen je organisatie op.
  • Binnen je organisatie gebruik je andere systemen naast mijnCaress voor administratieve doeleinden, neem een personeelssysteem als voorbeeld. Het is in dat geval handig dat alle gegevens in verschillende systemen hetzelfde zijn. Een integratie levert dan vooral consistente gegevens op, maar vaak ook tijdwinst.

In deze nieuwe release van mijnCaress leveren we integraties voor al deze toepassingsgebieden. Bovendien hebben we ons standaard koppelvlak (ook wel API genoemd) sterk verbeterd zodat nieuwe integraties sneller kunnen worden ontwikkeld, samen met leveranciers van andere systemen.

Wat kun je verwachten in mijnCaress 4.11?

Vanaf versie 4.11 kun je gebruik maken van de volgende nieuwe koppelingen:

  • mijnCaress Connect Zorgdomein
    Deze koppeling stelt je in staat om verwijzingen vanuit Zorgdomein te ontvangen en vast zoveel mogelijk informatie van de cliënt automatisch vast te leggen in mijnCaress.
  • mijnCaress Connect TriasWeb
    Deze koppeling is bedoeld voor het expertsysteem TriasWeb dat incidentmeldingen op een slimme manier verzamelt, afhandelt en de evaluatie faciliteert.
  • mijnCaress Connect LDF (Landelijke Database Fysiotherapie)
    De Landelijke Database Fysiotherapie verzamelt kwaliteitsinformatie van cliënten die een behandeling hebben gehad. Deze koppeling vat deze informatie uit mijnCaress samen en bied deze aan bij MediQuest, een partij die deze informatie verzameld.
  • mijnCaress Connect Gerimedica
    Deze koppeling is bedoeld voor het expertsysteem Ysis wat een behandeldossier faciliteert. De integratie biedt op dit moment uitwisseling van rapportages tussen beide systemen en wordt later dit jaar verder uitgebreid.
  • mijnCaress Connect QuestManager
    QuestManager is een initiatief vanuit verschillende revalidatiecentra om gezamenlijk klinimetrie te standaardiseren en zo de kwaliteit van revalidatie op één manier te meten en te volgen. Deze koppeling stelt je in staat om het portaal direct vanuit mijnCaress te benaderen en een aantal cliëntgegevens over te zetten.
  • mijnCaress Connect Zorgvergoeding
    Deze koppeling is bedoeld voor het expertsysteem Zorgvergoeding.com wat inzicht biedt in de polisvoorwaarden van de cliënt. Door deze integratie is de informatie direct vanuit mijnCaress beschikbaar.

Heb je interesse of wil je meer informatie de toegevoegde waarde van deze koppelvlakken voor jouw organisatie? Neem contact op je accountmanager of het service center van PinkRoccade Care.

Share This