Bij de implementatie van mijnCaress bij Abrona maakten wij, samen met testmanagementbureau CEPO, gebruik van TestMonitor. Mede door deze samenwerking is het ECD in een paar maanden tijd succesvol en zonder veel risico geïmplementeerd.

In december 2016 is de zorgadministratie live gegaan met mijnCaress Basis. De behandelaren zijn vanaf 30 april 2017 gefaseerd overgegaan op het medewerkerportaal. De laatste groep heeft op 6 juni mijnCaress in gebruik genomen waardoor Abrona volledig gebruik maakt van het ECD.

CEPO als schakel tussen PinkRoccade Care en Abrona

Michel van Nieuwstadt, testcoördinator bij CEPO: “TestMonitor is een online tool voor gebruiksvriendelijk testmanagement. Hiermee organiseer, plan en rapporteer je alle tests op één centrale plek. Zo hou je grip op de voortgang van de implementatie en kunnen de consultants van mijnCaress hun workload bijhouden en registreren. Daarnaast wordt TestMonitor tijdens de implementatiefase gebruikt door zowel professionals als eindgebruikers. Door met z’n allen in de tool te werken zijn alle werk- en takenlijsten ook voor iedereen inzichtelijk.”

Van softwaretesten naar organisatietesten

Tijdens het inrichten van een ECD blijkt vaak dat de processen in de organisatie niet helder geformuleerd zijn. Het wordt dan moeilijk, zo niet onmogelijk, om een ECD goed in te richten. De softwareleverancier krijgt in deze situaties vaak, onterecht, de schuld van het opleveren van slechte software.

“Het is belangrijk dat een organisatie ziet dat testen een belangrijk deel wordt van hun verantwoordelijkheid tijdens een implementatie”, vervolgt Michel. “In het geval van deze case toetste Abrona de inrichting van mijnCaress aan hun dagelijkse processen onder begeleiding van CEPO. Hiermee zag Abrona tevens dat organisatietesten waardevol zijn en helpen om ‘open eindjes’ op tijd te dichten.” In Testmonitor kunnen issues gecategoriseerd worden. Dit helpt een organisatie met de bewustwording welke issues op basis van proces, inrichting of interne discussie opgelost moeten worden. Pas als deze issues opgelost zijn, kan begonnen worden met de inrichting van het ECD.

Tijdsbesparing door scenario’s

De testen die Abrona uitvoerde waren scenario’s die doorlopen werden binnen TestMonitor. Door deze scenario’s uit te voeren en doordat de eindgebruikers opgeleid werden om bevindingen in TestMonitor te zetten, wordt de doorlooptijd van eventuele issues verkort. Onze developers bij mijnCaress gebruiken vervolgens de praktijkcases die voortkomen uit de scenario’s om nieuwe softwareonderdelen te testen. Na een release testen de gebruikers van Abrona mijnCaress in TestMonitor opnieuw aan de hand van de releasnotes. Hiermee zijn Abrona de aanpassingen en/of nieuwe features gelijk duidelijk. En wij hebben het gebruik van de opgeleverde software real-time inzichtelijk. Hierdoor blijft er een constante match tussen proces en IT.

 

Contact

Otto Casteleijn

Productmanager mijnCaress

06 - 4339 2832

otto.casteleijn@pinkroccade.nl

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

Share This