Altijd in kunnen loggen in het ECD. Het lijkt heel gewoon, maar er komt heel wat bij kijken. Iemand in de organisatie moet alle accounts beheren en zorgen dat iedereen de juiste rechten heeft. Gebruikers moeten vervolgens inloggen op een werkplek én in mijnCaress. En als zij thuiswerken kunnen zij daar niet zomaar bij. Daar komt nog bij dat uitzendkrachten of invallers de cliënten helemaal niet terug kunnen vinden in het ECD. Alles bij elkaar kost dit enorm veel tijd, elke dag opnieuw. Dubbel inloggen, cliëntgegevens niet kunnen vinden en al die accounts beheren. Dat moet toch makkelijker kunnen??

mijnCaress biedt verschillende modules om de toegang te je ECD te vergemakkelijken: mijnCaress Connect Tools4Ever, Automatische audit op autorisaties, mijnCaress Internetready, mijnCaress Connect SSO en mijnCaress Toegangsverstrekking. Hieronder leggen we \in het kort de verschillende modules uit:

 

Geautomatiseerd gebruikersbeheer op basis van éénmalige invoer – mijnCaress Connect Tools4Ever

De rechten gekoppeld aan de gebruikersaccount kunnen vrijwel altijd éénduidig worden afgeleid van de personeelsgegevens (functie en inzet OE). Deze oplossing automatiseert het aanmaken en wijzigen van gebruikers op basis van de gegevens uit uw personeelssysteem. Leveranciers zoals Tools4Ever bieden unieke mogelijkheden om automatisch gebruikers aan te maken in alle kernsystemen op basis van éénmalige invoer in het personeelssysteem.

En mijnCaress? Die koppelt hier mee! De koppeling met IAM van Tools4Ever is inmiddels enkele jaren live en er werken al verscheidene klanten mee. Concreet werkt dit als volgt: een wijziging vindt plaats in het personeelssysteem, de middleware zoals IAM ontvangt een bericht en vertaalt de functie en inzet OE naar de juiste gebruikersgroepen in mijnCaress (hiervoor wordt eenmalig een vertaalmatrix ingericht). Ook bepaalt deze middleware een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit alles gaat automatisch door naar mijnCaress die een gebruikersaccount aanmaakt, wijzigt of stopzet. De middleware maakt ook een e-mail aan voor de gebruiker. Een gemiddelde zorgorganisatie is 0,5 tot 1,0 FTE kwijt aan gebruikersbeheer. Waar wacht je nog op? Bespaar nu honderden uren en voorkom onterechte autorisatie.

Automatische audit op autorisaties (een must conform de wet!)

Al onder de huidige, maar zeker onder de verscherpte regels van de AVG / GDPR, heeft u als zorgorganisatie een plicht om proactief te garanderen dat iedereen de juiste rechten heeft. Dat wil zeggen niet te weinig maar vooral niet teveel. Hoe geautomatiseerd of geborgd jouw processen ook zijn, je moet op ieder moment kunnen tonen dat iedereen die toegang heeft daadwerkelijk in dienst is, dat de rechten conform zijn of haar functie zijn, en dat deze alleen betrekking hebben op cliënten waar hij/zij direct bij betrokken is.

Met diverse queries wordt één totaaloverzicht gemaakt waarin gecontroleerd wordt op:

  • Gebruikersaccounts van medewerkers die niet meer in dienst zijn;
  • Gebruikersaccounts van actuele medewerkers waarbij de rechten conform functie en inzet OE moeten zijn t;
  • Vergelijking tussen inzet en contract OE dan wel inzet OE en waarom ze recentelijk werkzaam waren.

Heeft elke gebruiker de terechte en juiste toegang en wat is er in de afgelopen jaren gegroeid in het accountbeheer in mijnCaress? Met de check op autorisaties heb je meteen inzicht in de afwijkingen. Zorg voor universele en juiste toegang en doe de check nu!

Altijd en overal toegang – mijnCaress Internetready

Steeds meer zorgverleners werken ambulant en op eigen apparatuur. Met een ‘thuiswerkplek’ werken is duur, omslachtig en bovendien niet gebruikersvriendelijk. Gelukkig kun je mijnCaress direct aan het internet verbinden op een volgens de NEN7510 genormeerde manier. Surf naar mijnzorgorganisatie.mijncaress.nl en log veilig in met je gebruikersnaam, wachtwoord en een verificatie-sms.

Naast een veilige en eenvoudige inlogprocedure neem je ook een hoop kosten weg. Oplossingen als een thuiswerkplek zijn niet meer nodig om in te loggen, hierdoor bespaar je potentieel veel licentiekosten. Het inrichten van mijnCaress Internetready is daarom een must voor iedere organisatie. Wij helpen je graag op weg om deze inrichting mee te nemen voor uw ECD. Start nu en zorg dat iedereen altijd in het ECD kan.

mijnCaress Internetready

Nooit meer dubbel inloggen – mijnCaress Connect SSO

Alle medewerkers die al ingelogd zijn op een werkplek moeten ook nog inloggen in alle losse systemen. Zij zijn hier ongemerkt gezamenlijk enkele honderden uren per jaar aan kwijt. Uren die niet aan de zorg besteed worden. Daar komt het beheer van wachtwoorden en het afhandelen van vragen over (vergeten) wachtwoorden via de interne helpdesk nog bij. Daarom heeft mijnCaress Connect SSO (Single Sign On) ontwikkeld.

Wij hebben de tijdswinst voor jouw organisatie al berekend! Neem contact op met jouw accountmanager om samen deze berekening door te nemen.

Decentraal uitzend- of invalkrachten autoriseren – mijnCaress Toegangsverstrekking

In de personeelsbezetting wordt steeds meer gebruik gemaakt van een interne of externe ‘flexibele’ schil. Kenmerkend hiervoor is dat medewerkers last minute aan het rooster van een locatie worden toebedeeld. Het simpelweg ‘ruim’ autoriseren voor bijvoorbeeld een regio of grotere locatie was al niet wettelijk toegestaan en dit is nog steeds zo, maar de gevolgen kunnen onder de nieuwe wet nog groter zijn. Ook hiervoor geldt een proactieve plicht om je proces en ICT zodanig in te richten dat de juiste rechten geborgd zijn en niet te ruim worden toegekend.

 

mijnCaress Toegangsverstrekking

Bij diverse zorgorganisaties heeft dit (soms na een audit) tot veel extra inspanningen geleid bij de beheerders die accounts uitgeven. Het kan echter makkelijk en eenvoudiger! Met mijnCaress Toegangsverstrekking kunnen vooraf aangewezen personen (bijvoorbeeld teammanagers of roosteraars) zelf bepaalde rechten tijdelijk uitgeven. Bijvoorbeeld rechten van verzorgende voor één week voor één bepaald team. Vanaf de 4.10 kun je hier, voor een kleine meerprijs, gebruik van maken. En dan? Dan heeft écht iedereen toegang tot de juiste cliënten in mijnCaress.

Eén bundel

Stap nu in en ontvang de hele bundel af voor een zeer scherpe prijs! Neem voor meer informatie contact op met je accountmanager.