Het artikel van Vilans, ‘[Ont] Regel de Langdurige Zorg – Minder regeldruk, meer tijd voor zorg’ steekt in op de verschillende initiatieven die gestart zijn om de regeldruk te verminderen. Uit onderzoek van Berenschot blijkt dat zorgprofessionals in de ouderen- en gehandicaptenzorg gemiddeld 30 procent van hun tijd besteed aan administratieve taken!

Een feit: administratieve lasten zorgen voor frustraties in de zorg, te weinig tijd voor de cliënt en teveel regeldruk voor de zorgprofessional. Wat we eigenlijk willen is tijd voor aandacht, #liefdevollezorg.

Naast onder andere het programma [Ont] Regel de Zorg (ORDZ) van VWS, zien we dat zorgorganisaties zelf druk aan de slag zijn met procesverbetering, en het optimaliseren van ondersteunende middelen. Dit vraagt de nodige tijd en expertise. En hoewel de behoefte groot is om drastisch regulering te verminderen, moet je wél voldoen aan data-veiligheid, logging (NEN7513), autorisatie enzovoorts.

Cliënten hebben vanaf 1 juli 2020 recht op inzage in hun eigen dossier. De zorgorganisatie  dient te zorgen voor correcte en volledige rapportage,  oftewel een compleet cliëntdossier. Zo bepaalt de Wet aanvullende bepalingen verwerking persoonsgegevens in de Zorg [Wvpz], en de Algemene Verordening Gegevensbescherming [AVG].

Door de personeels-uitdaging binnen zorgland – veel wisseling van collega’s – is er dringend behoefte om snel en laagdrempelig een tijdelijke of nieuwe zorgprofessional in te kunnen zetten. Nieuwe zorgprofessionals wil je hierbij maximaal ondersteunen en een oplossing bieden die past bij hun behoeften en verlangens. Het liefst zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk dat iedereen er in een handomdraai mee kan werken.

Kortom, van groot belang dus dat het Cliëntdossier op orde is, en dat er strikt wordt gerapporteerd.

mijnCaress Zorgapp – voor jouw zorgprofessional

Met de vurige wens dat rapporteren slim, eenvoudig, veilig en het liefst op elk moment en overal kan, is de mijnCaress Zorgapp voortaan voor jouw zorgprofessional dé digitale assistent.

De supergebruiksvriendelijke eigentijdse app zorgt niet alleen voor werkgemak door het verlagen van de administratieve lasten, het bespaart de zorgprofessional veel tijd! Het einde van de werkdag is nu ook echt einde van de werkdag, alles is afgerond.

De functionaliteiten in de app zijn toegespitst op de toptaken van de zorgprofessional – Het laat alleen de voor hen relevante gegevens zien.  Ons inziens is dat dé basis voor een succesvolle adoptie van de nieuwe tool.

Eén oplossing

Door de Zorgapp van CareConnections te verbinden aan mijnCaress bieden we een totaaloplossing voor optimale ondersteuning voor zowel de zorgprofessional als de zorgorganisatie die zowel intramuraal als extramuraal toepasbaar is. mijnCaress vormt de bron voor de administratieve cliëntgegevens en handelt declaraties af van de zorgregistraties die in de app zijn vastgelegd.

Je kunt de app downloaden via de app-stores van zowel Android als iOS – de app is volledig SaaS, werkt naadloos op de laatste versie van IOS of Android ongeacht welk toestel of tablet je gebruikt.

 

We maken het simpel

  • Altijd je agenda bij de hand
  • Direct schrijven én spraak gestuurd rapporteren
  • Snel het zorgplan inzien
  • Gemakkelijk routes en planning bekijken
  • Afwijkingen hierin simpel aanpassen
  • Super eenvoudig kilometers declareren
  • En nog veel meer…!

Blije eindgebruiker aan het woord

Shanon Valk, persoonlijk ambulant ondersteuner bij ’s Heeren Loo, één van de keypilot deelnemers, spreekt tijdens de kennissessie van de Gebruikersvereniging mijnCaress  enthousiast uit:

“Het grootste voordeel voor ons aan de Zorgapp is vooral hoeveel tijd het scheelt. Normaal moest ik dagelijks de kilometers bijhouden,… en aan het eind van de maand invoeren. Daar was ik ruim anderhalf uur mee bezig, die tijd bespaar ik nu per maand –  ik heb er nu geen omkijken meer naar.

Ook het registreren van de uren scheelt me enorm veel tijd. Alles wat ik in de Zorgapp zet staat als afspraak staat nu ook in mijnCaress. Aan het einde van de maand kijk ik gewoon in mijnCaress naar mijn totale uren, en die worden dan doorgegeven naar ons financieel systeem.

Je uren zijn direct dagelijks gefiatteerd, je sluit je dag gewoon af. Je hebt op iedereen gerapporteerd, inclusief je kilometers het wordt gelijk gefiatteerd, en dus daar heb je ook geen omkijken meer naar.

Het rapporteren gaat ook sneller, soms loop je even een stukje of zit je even stil in je auto voordat je naar binnen kunt. Binnen 5 minuten heb je even een rapportage geschreven omdat je zo snel in de Zorgapp zit. Op je telefoon of je iPad, je hoeft niet met allemaal codes te werken maar gewoon met je vinger afdruk. Waardoor je er echt in een split second inzit en je even een rapportage hebt geschreven. Dat is voor mij een heel groot voordeel.

Normaal moet je inloggen in mijnCaress met een code. Dat stel je dat uit totdat je thuis bent, en eenmaal thuis heb je er geen zin meer in. En nu zit daar veel meer handigheid in, waardoor je het veel eerder doet. En dat is wat ik eigenlijk wel van iedereen van de pilot deelnemers terugkrijg – hoe makkelijk het gaat en hoe goed iedereen aan het rapporteren is. Dat is ook echt een heel groot voordeel.

Alle informatie bij de hand, ook als ik aan het bellen ben kan ik tijdens het bellen makkelijk even naar de Zorgapp – je moet zo vaak even een BSN nummer weer eventjes doorgeven… Dit scheelt veel tijd en rompslomp!

Spraak gestuurd rapporteren bevalt ook heel goed. Ik denk dat de meeste mensen van mijn generatie wel snel en blind typen. Dat geldt niet voor iedereen, sommige mensen zeggen het scheelt me zoveel tijd dat ik nu gewoon kan praten dat gaat veel sneller dan dat ik kan typen. Waardoor zij daar ook heel erg tevreden over zijn. En het is ook hartstikke leuk om met je cliënt samen rapportage in te spreken. Dat maakt de cliënt ook veel meer een onderdeel van zijn eigen proces.

Tot nu toe alleen maar positieve verhalen terug en is het voor mij een positieve vooruitgang!”

Dankjewel Shanon dat we jouw enthousiasme, en jullie positieve bevindingen uit de pilot, met al onze klanten mogen delen!

Conclusie

Als zorgprofessional schrijf je ter plekke simpel rechtstreeks vanaf je mobiel in mijnCaress. Je hoeft niet te wachten tot je op kantoor bent of thuis, waar je als zorgprofessional vaak geen tijd meer hebt of het misschien zelfs vergeet.

Met de app kun je online en offline rapporteren – zelfs spraak gestuurd! Je kunt de rapportage samen met je Cliënt in spreken, of alleen de keywords, en later achter je laptop op je gemak de rapportage verder uitwerken.

Voortaan is de mijnCaress Zorgapp – jouw digitale assistent.

Wil je meer weten? Neem contact met ons op voor plannen van een vrijblijvende demo of meer informatie.

Hartelijke groet en tot gauw,
Daan Loene & Tanja Lagerweij

Share This