Op vrijdag 9 maart kwamen 4 zorgorganisaties naar mijnCaress om deel te nemen aan de hackathon met als vraagstuk ‘Ken je cliënt’. Elke organisatie kwam met een opdrachtgever en iemand uit de uitvoering. De opdrachtgever werkte tijdens de hackathon samen met zijn eigen ontwikkelteam vanuit mijnCaress aan de beste oplossing voor het vraagstuk binnen de kaders van mijnCaress. En de uitvoerende personen waren tester gedurende de dag (is de bedachte oplossing handig voor jou als gebruiker?) en vormden aan het einde van de dag samen met onze Productmanagers de jury.

De uitdaging

Mensen uit de zorg krijgen steeds meer de focus op welzijn en het bieden van zorg die écht bij de cliënt past. Maar tegelijk neemt de flexibele schil toe, zijn cliënten korter in zorg en ben je als zorgmedewerker verantwoordelijk voor meer cliënten dan voorheen. Hoe kun je dan toch altijd de cliënt zo goed in beeld hebben dat je zorg op maat blijft leveren? En wat is nou echt belangrijk? Het wijntje in de avond? Of wel/niet reanimeren?

 De winnaar

“Team WZH” werd aan het einde van de dag tot winnaar uitgeroepen. Arianne Samsom, Jenny Verschoor en de ontwikkelaars van mijnCaress kwamen tot een mooi overzichtelijk scherm waarin ze duidelijk de wensen en omschrijving van de cliënt weergaven. Dit was niet alleen kort en bondig weergegeven met behulp van iconen, maar bood ook echt de nodige inhoud om de juiste zorg verlenen. Daarnaast bedachten zij de module “levensgeschiedenis”, en levendig document waaraan cliënt, familie en zorgverleners continu kunnen bijdragen om de cliënt beter te leren kennen.

 En nu?

Een goed idee is de start van een goed product. Maar natuurlijk zijn we er nog niet! De winnende oplossing heeft een plekje veroverd in versie 4.11 (oktober 2018) van mijnCaress. We gaan zo snel als mogelijk met dit ontwerp van Team WZH aan de slag en zullen samen met klanten en gebruikers de ontwikkeling verder uitwerken. Zo krijgt iedere klant straks extra ondersteuning bij het thema ‘Ken je cliënt’.

 

 

Share This